Is zeker een nette , maar je komt ze regelmatig tegen in deze staat,word iets moeilijker om gestempelde te vinden.Bolt Action schreef:Het is een mooi ding, en ik zou hem meteen willen kopen, maar helaas komt het nu niet uit; ik zal er later dit jaar maar op jacht naar eentje moeten gaan. Wel een mooie, jmmr voor je dat je hem weg moet(?) doen. Het is een mooi ding en ik zelf kom ze zelden in zon staat tegen.
Waarde 17ponder huls
Re: Waarde 17ponder huls
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Leek vraag: wat is het verschil tussen een 'gestempelde' en een niet gestempelde, gaat dit puur om de bodem of...?
Think out of the box!
Hoofdzakelijk om de stempeling an de zijkant van de huls, er staat nl op , wat er voor een kruitlading, en wat voor een soort kruit,er in de huls zit.Nieuwkomer schreef:Leek vraag: wat is het verschil tussen een 'gestempelde' en een niet gestempelde, gaat dit puur om de bodem of...?
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Ah oke duidelijk, ik meen dat de Duitsers dat ook deden met inkt stempels, maar ben een leek op het gebied van munitie e.d. 

Think out of the box!
idd die deden dat ookNieuwkomer schreef:Ah oke duidelijk, ik meen dat de Duitsers dat ook deden met inkt stempels, maar ben een leek op het gebied van munitie e.d.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
- KNIL.
- Lid
een 17 ponder met kruit?Rodney1998 schreef:mijn oma heeft de zelfde met kruit in de huls weet iemand hoe dat kan??
daar zal ik maar mee oppassen dan.
-
- Lid
ja
maar ik heb hem gekregen
en ik bel naar de explosieven opsporingsdienst vragen ofze het er uit kunnen krijgen

maar ik heb hem gekregen
en ik bel naar de explosieven opsporingsdienst vragen ofze het er uit kunnen krijgen

- KNIL.
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Die is huls is allang en breedt verkocht voor 35 euro (ja ik ben nieuwkomer), beetje weinig zin om nog te reageren imo
Topic mag van mij dicht hoor!

Topic mag van mij dicht hoor!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!