Hoi allemaal,
Heb dit vandaag gekregen en na wat zoeken op internet zou het gaan om een Britse zaklamp uit WO2?
Wie helpt mij aan meer informatie?
Alvast bedankt !
Britse WO2 lamp??
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Britse WO2 lamp??
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: Britse WO2 lamp??
Ja dit is een Britse WO2 lamp! Veel voorkomende lamp! Je vind ze vaak ook nog in het originele verpakkingsdoosje!
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Bedankt Nico !Nico Roelofs schreef:Ja dit is een Britse WO2 lamp! Veel voorkomende lamp! Je vind ze vaak ook nog in het originele verpakkingsdoosje!
Is het nog iets waard of is het nog maar vrij nihil? Aangezien je zelf al zegt dat het wel een veel voorkomende lamp is.
Alvast bedankt !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Nee zijn niet veel waard, eurotje of 5, misschien nog een paar euro meer. Met doosje doen ze uiteraard wat meer!omgitsme schreef:Is het nog iets waard of is het nog maar vrij nihil? Aangezien je zelf al zegt dat het wel een veel voorkomende lamp is.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ah oke!Nico Roelofs schreef:Nee zijn niet veel waard, eurotje of 5, misschien nog een paar euro meer. Met doosje doen ze uiteraard wat meer!omgitsme schreef:Is het nog iets waard of is het nog maar vrij nihil? Aangezien je zelf al zegt dat het wel een veel voorkomende lamp is.
Toch bedankt. Dan is het nog leuk dat ik het gekregen heb van een man uit Roermond wat het op zolder vondt...
Ben wel benieuwd hoe het daar kwam..
Het is geen zaklamp. Het is een traffic lantern. Een lampje om langs de wegen te plaatsen. Militaire voertuigen reden langs de lampjes af die naar beneden schenen.
Zo werden langs front wegen vele van deze lantaarntjes geplaatst. Deze lampjes konden ook nog voorzien zijn van verschillende gekleurde glaasjes. Als het front opschoof moesten deze opruimd worden. Maar daar zullen de nodige lampjes vergeten, over het hoofd gezien, gestolen -meegenomen zijn.
Ik heb vlak over de grens in België in een legerstock eens honderden van deze lampjes te koop gezien in verschillende staat. Van zeer slecht tot goed. En verschillende hadden gekleurde glaasjes.
Zo werden langs front wegen vele van deze lantaarntjes geplaatst. Deze lampjes konden ook nog voorzien zijn van verschillende gekleurde glaasjes. Als het front opschoof moesten deze opruimd worden. Maar daar zullen de nodige lampjes vergeten, over het hoofd gezien, gestolen -meegenomen zijn.
Ik heb vlak over de grens in België in een legerstock eens honderden van deze lampjes te koop gezien in verschillende staat. Van zeer slecht tot goed. En verschillende hadden gekleurde glaasjes.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Bedankt voor de informatie Jim !
Dit Traffic lampje heeft nog een groen glaasje, maar maakt zeker niet zoveel uit qua waarde dan?
Dit Traffic lampje heeft nog een groen glaasje, maar maakt zeker niet zoveel uit qua waarde dan?
Kleur maakt voor de waarde niets uit. Voor mij en de meeste verzamelaars die ik ken iedergeval niet.
And not all the monkeys are in the zoo.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Oke thanks ! Staat nu fijn in de vitrine.Jim schreef:Kleur maakt voor de waarde niets uit. Voor mij en de meeste verzamelaars die ik ken iedergeval niet.

In ieder geval bedankt voor de informatie Jim en Nico !
- robinj
- Lid
die van mij ziet er enorm anders uit. veel mee gebruikt zeg maar. roest. En alleen pull staat er op.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few
Fighter pilots in exile!