Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
beste verzamelaars ik wil een hospik uitbeelden van de 101st maar heeft iemandeen lijstje van uitrusting die je moet hebben
o ja heeft iemand nog een US medic helm te koop zo ja ik doe een goed bod dus email maar!
2x Medic bags of 1 medic bag, medical suspenders, 2 x litter strap, 2x cantle ring strap, medical brassard en dan heb je nog de inhoud van de bag en nog veel meer. Ik hoop voor je dat je veel geld heb want een medic helm kost aardig wat geld!
Een gouden tip die hier al talloze keren de revue is gepasseerd: koop de GI Collector's Guide Vol. I en II.
De voornaamste boeken voor US WW2 (ETO) militaria staan in dit topic: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=3564
En indien je een medic van de 101st Airborne Division wilt uitbeelden zal dat wel wat geld kosten. Je vraagt wel een gewone medichelm te koop maar om correct te zijn zou je eigenlijk een paratrooperhelm met medical markings nodig hebben. Een gewone paratrooperhelm kan ook, maar paratrooperhelmen zijn moeilijk te vinden en zeer duur en een met marking kost nog meer. Dit werkt vervalsingen ook in de hand. En dan hebben we het nog niet over een uniform (M42 of M43) en de jumpboots. Dus documenteer je goed.
Veel succes alleszins.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen. Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Ik bied E5,- aangezien de helm zo te zien in de verkoop gaat
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Ik bied E5,- aangezien de helm zo te zien in de verkoop gaat
Met deze superbieding zal Johan W. hem zeker aan je verkopen, een aanbod wat hij simpel weg niet kan weigeren. Ik ben blij om te zien dat jij de waarde van deze helm tenminste in kan schatten, en geen kleuterachtige biedingen gaat doen, zoals zovele op bijv. Marktplaats.
Zucht, weet je wat. Je bent no. zoveel kansloze bieders op de lijst van dit forum. Gewoon zielig! Weet je wat jij moet doen? Je zakje knikkers pakken en lekker gaan knikkeren met de andere kinderen uit de buurt...
magicdutchmen schreef:Back ontopic mensen!
@ Luuk, met 1 foto van een dergelijke helm kun je niet aankomen.
Serieus in de verkoop of niet, zie graag meer foto's
nou, ik denk wel dat Johan serieus is hoor
En luuk, ik dacht eerst ook voor AB te gaan, maar heb het laten zitten, kost 5-10keer zo veel als een gewone infanterist.
Oké airborne heeft iets...
Maar ja zo als paratrooper zei, documenteer je eerst goed!
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten