Kosten diverse zaken Brits WO2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
S1991
Lid
Contacteer:

Kosten diverse zaken Brits WO2

Bericht door S1991 »

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat de kosten ongeveer zullen zijn van de volgende zaken.
- MKII helm met binnenwerk en chinstrap, uiteraard gedateerd en goede staat
- MKIII helm met binnenwerk en chinstrap, uiteraard gedateerd en goede staat
Pattern 1937 equipment:
- Belt, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Bayonet and frog, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Basic pouches, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Braces, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- 2-Pint waterbottle and carrier, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Entrenching tool and carrier, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Haversack, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Enamelled mug, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated (mits dat zo was)

- Snow Camouflage Suit, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated en size 10 of 11
- Ammo boots, goede staat met goed leesbare stempels met een size dat ze goed op een hedendaagse pop passen
- Anklets, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated
- Leather Jerkin, goede staat met goed leesbare stempels en 1943 dated en size 10
- Battledress Serge, Pattern 37, Blouse, goede staat met goed leesbare stempels en size 10 of 11
- Battledress Serge, Pattern 37, Trousers, goede staat met goed leesbare stempels en met een size wat op hedendaagse poppen past

Hoop dat jullie Brits verzamelaars hier mij kunnen helpen ! Ben benieuwd naar wat alles ongeveer kost tegenwoordig hoeft niet exact maar een richtprijs is goed genoeg !

Alvast bedankt !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Akko
Lid

Re: Kosten diverse zaken Brits WO2

Bericht door Akko »

Ik weet dat een belt, rond de 20 euro is.
Ik heb al helmen gezien dat weggingen voor 120 euro...
Bayonet en frog, 45 euro, maar als je een MKIII of II wilt, dan liggen de prijzen wel wat hoger.
Basic pouches ga je toch ook rond de 30 euro kwijt zijn.
Voor 2-Pint waterbottle and carrier, heb je er met geluk al een voor 15 euro. (op beurzen)

Hopelijk heb ik al wat kunnen helpen ;)
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 47 keer

Bericht door ammo »

Akko schreef:Ik weet dat een belt, rond de 20 euro is.
Ik heb al helmen gezien dat weggingen voor 120 euro...
Bayonet en frog, 45 euro, maar als je een MKIII of II wilt, dan liggen de prijzen wel wat hoger.
Basic pouches ga je toch ook rond de 30 euro kwijt zijn.
Voor 2-Pint waterbottle and carrier, heb je er met geluk al een voor 15 euro. (op beurzen)

Hopelijk heb ik al wat kunnen helpen ;)

Belt rond 20 euro? doe mij er ff een stuk of 10

Belt 50/75 euro
Kruisriemen 15 euro
Hoekriemen 15 uro
bajonet en frog 20 euro
Basic pouches 15/20 euro
Veldfles 15/20 euro
Smallpack 25 euro
Mk II helm 50 euro
Mk III helm 80 euro
E tool 35 euro
Schoenen 200/250 euro
Anklets 20 euro
Jerkin 100 euro
BD jas 100/150 euro
BD broek 250/300 euro
Nemo Me Impune Lacessit
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Bedankt Ammo !
Daar kan ik wel wat mee !
Heb je misschien ook een prijsindicatie over de snow camouflage?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Britse Pattern 37 kleding ligt al wat hoger Han.
Reken voor een nette en goed gedateerde broek al maar snel 400 á 450.
En een net jasje een 200 á 250.
Even afgaande waarvoor een setje op TT is verkocht.
En die was vrij snel weg.

Staat op wehrmacht awards een set 45er gedateerde schoenen waar 450 euro voor wordt gevraagd.... :bonk: :bonk:
200/250 is wel een heel stuk realistischer inderdaad.

Snow camo:
Je hebt 2 soorten.
De wat dunne smock en broek: kosten ongeveer een 80 tot 100 euro voor beide.
De dikke katoenen versie: 150 tot 175 voor jas en broek.
De laatste is wel het mooiste.

Prijzen zijn zeker niet leidend, maar geven wel een globale indicatie.
Mvg/Best regards, Sipke
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Haplo schreef:Britse Pattern 37 kleding ligt al wat hoger Han.
Reken voor een nette en goed gedateerde broek al maar snel 400 á 450.
En een net jasje een 200 á 250.
Even afgaande waarvoor een setje op TT is verkocht.
En die was vrij snel weg.

Staat op wehrmacht awards een set 45er gedateerde schoenen waar 450 euro voor wordt gevraagd.... :bonk: :bonk:
200/250 is wel een heel stuk realistischer inderdaad.

Snow camo:
Je hebt 2 soorten.
De wat dunne smock en broek: kosten ongeveer een 80 tot 100 euro voor beide.
De dikke katoenen versie: 150 tot 175 voor jas en broek.
De laatste is wel het mooiste.

Prijzen zijn zeker niet leidend, maar geven wel een globale indicatie.
Bedankt Haplo !
Hier was ik inderdaad naar uit naar een globale indicatie ! Hartelijk dank hiervoor!
Weet niet meer waar maar zag ergens Britse ammo boots te koop staan voor 150 euro...
Heb je misschien foto's van deze 2 snow camo soorten?
Nogmaals bedankt !
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Indien niet verzoold en in nette staat niet duur.
Altijd goed om ze aan te schaffen dan.
Indien geen veters, ga naar de lokale schoenlapper.
Die hebben vaak lederen veters hangen die perfect kunnen.

Voor wat betreft de snowsuits,

Dikke versie:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dunne versie:
Afbeelding
Mvg/Best regards, Sipke
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Bedankt Haplo !
Zal er naar uitkijken in La Gleize hoop dat ik er wat van vind.
Weet niet meer of ze wel of geen veters hadden in elk geval ik weet niet meer waar ik ze zag... :bonk:
daisycutter
Lid

Bericht door daisycutter »

omgitsme schreef:Bedankt Haplo !
Weet niet meer of ze wel of geen veters hadden in elk geval ik weet niet meer waar ik ze zag... :bonk:
Deze zeer on-sympathieke Engelse mijnheer (Andrew Scott) heeft een hele grote opslag aan de Belgisch-Franse grens. Bijna alles is er te koop, van origineel tot repro, tot film-shit uit BOB etc.

http://www.amsmilitaria.com/pub/ams_cat ... 25_web.pdf

Sommige dingen zijn relatief goedkoop! Ik zou zeggen stel je lijstje samen, stuur 'm een mail en spreek met hem af op de beurs. Prijzen op de beurs zijn altijd ietsje hoger dan bij een van te voren geplaaste ordertje,.................. tja!

Hij staat met zijn Poolse "dupa" (altijd) tussen het museum en het cafe, kan niet missen!

Succes met je aankopen!

Af en toe denk ik dat ie met de stempeldoos van zijn kinderen bezig is geweest, maar dat is mijn persoonlijke opvatting...........

Bij twijfel niet inhalen, of gewoon vragen!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

daisycutter schreef:
omgitsme schreef:Bedankt Haplo !
Deze zeer on-sympathieke Engelse mijnheer (Andrew Scott) heeft een hele grote opslag aan de Belgisch-Franse grens. Bijna alles is er te koop, van origineel tot repro, tot film-shit uit BOB etc.

http://www.amsmilitaria.com/pub/ams_cat ... 25_web.pdf

Sommige dingen zijn relatief goedkoop! Ik zou zeggen stel je lijstje samen, stuur 'm een mail en spreek met hem af op de beurs. Prijzen op de beurs zijn altijd ietsje hoger dan bij een van te voren geplaaste ordertje,.................. tja!

Hij staat met zijn Poolse "dupa" (altijd) tussen het museum en het cafe, kan niet missen!

Succes met je aankopen!

Af en toe denk ik dat ie met de stempeldoos van zijn kinderen bezig is geweest, maar dat is mijn persoonlijke opvatting...........

Bij twijfel niet inhalen, of gewoon vragen!
Bedankt voor de informatie !
"Af en toe denk ik dat ie met de stempeldoos van zijn kinderen bezig is geweest, maar dat is mijn persoonlijke opvatting..........."
Als ik je zo hoor durf ik bijna te zeggen dat je de beste niet echt vertrouwd?? Of zie ik het verkeerd? Nu dan een andere vraag aan je, is het misschien mogelijk dat ik samen met je daar kan lopen en van jouw 'expertise' gebruik mag maken a.s. zaterdag of heb je liever van niet?
Aangezien ik nog steeds een leek ben qua Brits materiaal....
daisycutter
Lid

Ik heb nog geen idee hoe laat ik er zal zijn, maar als we elkaar tegenkomen, dan kunnen we wel eventjes een kijkje nemen. Gewoon effe je boerenverstand gebruiken,...................... wellicht tot zaterdag!
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Ga even een poosje op Tommy Talk rondkijken in diverse topics.
Zo kan je je in elk geval een beetje verdiepen in het Commonwealth wereldje op het gebied van patterns, stempelingen en dergelijke.
Ook bij Commonwealth is er meuk zat.
Begin basic met bijvoorbeeld de standaard webbing bij elkaar te zoeken.
Mvg/Best regards, Sipke
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Haplo schreef:Ga even een poosje op Tommy Talk rondkijken in diverse topics.
Zo kan je je in elk geval een beetje verdiepen in het Commonwealth wereldje op het gebied van patterns, stempelingen en dergelijke.
Ook bij Commonwealth is er meuk zat.
Begin basic met bijvoorbeeld de standaard webbing bij elkaar te zoeken.
Bedankt voor de tips !
Zal zeker eerst gewoon de uitrusting stukken bij een kopen, daarna pas het wat 'grovere' materiaal !
daisycutter schreef:Ik heb nog geen idee hoe laat ik er zal zijn, maar als we elkaar tegenkomen, dan kunnen we wel eventjes een kijkje nemen. Gewoon effe je boerenverstand gebruiken,...................... wellicht tot zaterdag!
Is goed, ik zal rond kwart voor 9 hier uit Echt vertrekken ! Zal daarna nog het museum induiken als ik niet echt wat gevonden heb op de zaterdag !
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Andrew Scott heeft in zijn depot echt nog interessante zaken liggen. Ik ga er gemiddeld viermaandelijks langs en kom steeds met zakken vol naar buiten. Ik kan niet spreken over het Brits spul, maar het Amerikaanse is altijd al in orde geweest.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
daisycutter
Lid

Zoals gezegd, dat is mijn persoonlijke opvatting, ook ik kan er naast zitten....................
Plaats reactie