wie heeft wat voor mij
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: wie heeft wat voor mij
....
Laatst gewijzigd door johan willaert op 17 jul 2010, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Contacteer:
Mensen uit je omgeving zoeken die ook militaria verzamelen, kan je daar misschien enkele dingen van kopen 

-
- Lid
mensen in de omgeving dan kan ik 10km fietsen voor ik een huis zie en mijn pc heb ik van af mijn 7e
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad Johan... Ik dacht dat ik het al erg had.. Maar gelukkig brengen me ouders als ik eens vraag me wel ergens naar toe als de tijd schikt..johan willaert schreef:Tja, Life sucks....

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Ja dan wordt het moeilijk als je de financieen er niet voor hebt,en dat je ouders ook al niet willen meewerken!!
Maar vinden je ouders het wel goed als je met militaria thuis komt??
Kan ook alleen maar zeggen ga je eerst verdiepen in wat je wilt verzamelen.
Kan het begrijpen dat je ouders liever geen items in huis hebben met hakenkruisen etc.
Maar als je items gaat verzamelen van de bevrijders van je omgeving en je daar in gaat verdiepen en leuke dingen over kunt vertellen gaan ze misschien wel overstag.
Is bij mij trouwens wel gelukt bij mijn vriendin,ze heeft voor ons een vakantie geboekt naar zeeland met als uitstapje naar het for freedom museum in Knokke-Heist(canadees museum).
Grtz Rinke
Kan het begrijpen dat je ouders liever geen items in huis hebben met hakenkruisen etc.
Maar als je items gaat verzamelen van de bevrijders van je omgeving en je daar in gaat verdiepen en leuke dingen over kunt vertellen gaan ze misschien wel overstag.
Is bij mij trouwens wel gelukt bij mijn vriendin,ze heeft voor ons een vakantie geboekt naar zeeland met als uitstapje naar het for freedom museum in Knokke-Heist(canadees museum).
Grtz Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ik heb daar in tegen geluk, ouders vinden het minder problematisch als ik een hakenkruis vlag ophang of neer leg. Maar als ik met een Nederlands onklaar gemaakt wapen volgens de wet aan kom zetten is het not-done... Maarja dat is mijn stiefmoeder en mijn pa boeit dat niet hij vind het wel in orde. Maar goed later als ik een eigen stekkie hebt komt het in orde, mag al blij zijn dat ze het me laten verzamelen...Rinke Feenstra schreef:Ja dan wordt het moeilijk als je de financieen er niet voor hebt,en dat je ouders ook al niet willen meewerken!!
Grtz Rinke
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Het is ook maar net wat je met je verzameling van plan bent.
Allereerst natuurlijk omdat je het leuk en interresant vind.
Maar ik wil met mijn verzameling laten zien hoe mijn omgeving is bevrijd en hoe de soldaten er toen uitzagen.
Komt natuurlijk ook een duitser in voor (die liepen bij ons ook rond).
Krijg bijna elke week mijn buurjoggies aan de deur voor gogo's en of ze mijn verzameling mogen bekijken omdat ze het interresant vinden en de verhalen leuk vinden,dus een beetje educatie aan de jeugd over iets wat we nooit mogen vergeten.
Dus rodney1998 als je zoiets aan je ouders vertelt vinden ze het vast wel leuk en ook interresant.
grtz Rinke
Allereerst natuurlijk omdat je het leuk en interresant vind.
Maar ik wil met mijn verzameling laten zien hoe mijn omgeving is bevrijd en hoe de soldaten er toen uitzagen.
Komt natuurlijk ook een duitser in voor (die liepen bij ons ook rond).
Krijg bijna elke week mijn buurjoggies aan de deur voor gogo's en of ze mijn verzameling mogen bekijken omdat ze het interresant vinden en de verhalen leuk vinden,dus een beetje educatie aan de jeugd over iets wat we nooit mogen vergeten.
Dus rodney1998 als je zoiets aan je ouders vertelt vinden ze het vast wel leuk en ook interresant.
grtz Rinke
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Houd er ook rekening mee dat de meeste kleine spullen beginnen bij 10.-
En een leuke Duitse helm is er voor 450.-
Houd er wel rekening mee, want op mijn 12e moest ik het met 15 eurotjes per maand doen...
Houd er wel rekening mee, want op mijn 12e moest ik het met 15 eurotjes per maand doen...
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Op mijn 12e moest ik het denk ik nog wel met minder doen, hehe...zjopske schreef:Houd er ook rekening mee dat de meeste kleine spullen beginnen bij 10.-
Een goed gesprek met je ouders is denk ik de beste en eerste stap! Probeer ze ervan te overtuigen waarom je juist militaria wilt gaan verzamelen, als het goed is moeten ze hier wel enig begrip voor kunnen opbrengen. Zeker als je besluit Amerikaanse, Canadese of Britse items te verzamelen, Duits ligt natuurlijk altijd lastiger...
Wat betreft het kopen ervan... Je mag dus geen internetbankieren, woont afgelegen van de stad en je kunt geen beurzen bezoeken. Tja, het enige wat je dan kunt doen is dus het eerder genoemde opsturen van geld in een envelop.
Uiteraard kan dit altijd fout gaan, maar mijn eigen ervaring is dat er ook nog eerlijke mensen bestaan en die je niet bedonderen voor een klein bedrag. Voor meer dan €30,- zou ik overigens het risico niet nemen!
Meestal merk je ook wel uit het e-mailcontact of een verkoper enigszins betrouwbaar overkomt.
Marktplaats is dus een goede optie, maar weet wel dat er veel reproductie is! Je moet wel zeker weten dat het om een origineel item gaat, anders is het het geld niet waard... Vraag desnoods op dit forum of een item origineel is of niet.
Groeten, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid
Er is nog altijd de kindertelefoon waarnaar je kunt bellen als je het niet eens bent met de mening van je ouders
Nee zonder gein: je bent 12 jaar oud en op die leeftijd ben je vast redelijk tot goed in staat met je ouders in gesprek te gaan om te onderhandelen. Daarnaast, als militaria je serieuze hobby is, zijn je ouders ook verplicht hierin een beetje mee te werken. Zij het financieren van een boek, zij het een keertje extra naar een rommelmarkt te rijden. Dus zoals eerder is gezegd: ga op een goed moment met je ouders in gesprek en als je slim bent, zorg je eerst dat je het gras gemaaid hebt in de tuin
779

779
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Je hebt naar eigen zeggen ouderwetse ouders, maar ze vinden het wel goed dat je verzamelt. Jammer genoeg is er geen beurs in de buurt, is er maar één rommelmarkt in het dorp die net gedaan is en willen ze je niet naar een andere rommelmarkt brengen. Je woont dan nog eens erg afgelegen en er is in geen 10 km een huis te bekennen. Ook een bankrekening willen ze niet (je ouders hebben er toch zelf één?) en dat sluit militaria kopen van de grootste bron, internet, ook meteen af.
Begin ik paranoia te worden of zijn er tegenstrijdigheden in deze berichten?
Hoe kunnen je ouders iets goedkeuren (verzamelen) als je niet eens in staat bent het te doen, en bijgevolg niét verzamelt?
Begin ik paranoia te worden of zijn er tegenstrijdigheden in deze berichten?
Hoe kunnen je ouders iets goedkeuren (verzamelen) als je niet eens in staat bent het te doen, en bijgevolg niét verzamelt?

-
- Lid
Hey Rodney wat heb je tot nu toe al in je "collectie"?
grtz Rinke
grtz Rinke