Britse passerset

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jef
Lid

Britse passerset

Bericht door Jef »

Hallo iedereen,

Een vriend van mij heeft geen computer tot zijn beschikking en vroeg aan mij waarvoor dit gebruikt wordt en wat het ong. waard is.

Kunnen jullie mij helpen

alvast bedankt

grtz Jef

Afbeelding

Afbeelding
Akko
Lid

Re: Britse passerset

Bericht door Akko »

Is het nog compleet?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Gebirgsjager
Lid

Bericht door Gebirgsjager »

Volgens mij kan je dat toch aardig zien op de foto's of niet?
''Ohne Dampf Keine Kampf''
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Je kan dat aardig zien, maar toch, wie weet zit er iets klein in?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Jef
Lid

Bericht door Jef »

Is volledig compleet :)
Gebirgsjager
Lid

Bericht door Gebirgsjager »

Hmmm waar zijn die tommies toch als ze ze nodig heb :wink:
''Ohne Dampf Keine Kampf''
stefke_smle
Lid

Bericht door stefke_smle »

heb het zelf nog nooit gezien, probeer eens op http://www.tommy-talk.com
Men of Valor
Lid

Bericht door Men of Valor »

Heb het gezien op Tommy-talk,hij is broadarrow gestempeld en aan de drukknopen te zien zijn het Neweyknopen wat gebruikelijk is bij Britse uitrusting.
Durf niet met zekerheid te zeggen welke eenheden dit gebruikten maar denk ook wat er op TT is gezegd misschien bij artillerie-eenheden.

grtz Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Eigenlijk overal gebruikt waar men met landkaarten werkte. Je kan aanteken waar de straal is waar je (mortier) bommen artillerie granaten kunnen vallen. Zo te zien zit er ook een kaarten liniaal bij (links).
Ook te gebruiken om snel even een globale afstand uit te meten / zetten op een kaart.

Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Het zwarte ding wat in het aparte vakje uitsteek 2de van links is denk ik een hulsje voor losse stiften.

Apart om ze compleet te zien. Ik heb vaker passer e.d. los gezien. Ongetwijfeld te gebruiken door een officier.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jef
Lid

Bericht door Jef »

Dankjewel :)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jim schreef:Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Dat was toch om met inkt te tekenen..??... Als ik mij mijn schooltijd in pre-Rotring-pen tijden goed herinner hadden we zo'n dingen om met inkt lijntjes te trekken op de technische tekeningen...
Ben ik de enige die hier zo oud is???? :mrgreen:

http://www.kwartiervannijmegen.nl/subpa ... geid=10518
29th Let's Go!!!!!
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

johan willaert schreef:
Jim schreef:Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Dat was toch om met inkt te tekenen..??... Als ik mij mijn schooltijd in pre-Rotring-pen tijden goed herinner hadden we zo'n dingen om met inkt lijntjes te trekken op de technische tekeningen...
Ben ik de enige die hier zo oud is???? :mrgreen:

http://www.kwartiervannijmegen.nl/subpa ... geid=10518
En met de stelschroef kan je de lijn breder of smaller maken! Wij allen weer wat bij geleerd.
Toen ik op de technische school zat om (electrische) installaties te tekenen. Gebruikten we vulpotloden met ruim 2 mm dikke vullingen. Deze konden we ook gebruiken bij onze passers. Bij onze passers zaten ook die dingen, standaard. Waarschijnlijk dachten onze leraren, pubers en inkt :frownno: , Waarschijnlijk hadden ze groot gelijk. :lol: Ieder schafte zich zelf na een jaar of twee een milimeterpotlood aan.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie