Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heb het gezien op Tommy-talk,hij is broadarrow gestempeld en aan de drukknopen te zien zijn het Neweyknopen wat gebruikelijk is bij Britse uitrusting.
Durf niet met zekerheid te zeggen welke eenheden dit gebruikten maar denk ook wat er op TT is gezegd misschien bij artillerie-eenheden.
Eigenlijk overal gebruikt waar men met landkaarten werkte. Je kan aanteken waar de straal is waar je (mortier) bommen artillerie granaten kunnen vallen. Zo te zien zit er ook een kaarten liniaal bij (links).
Ook te gebruiken om snel even een globale afstand uit te meten / zetten op een kaart.
Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Het zwarte ding wat in het aparte vakje uitsteek 2de van links is denk ik een hulsje voor losse stiften.
Apart om ze compleet te zien. Ik heb vaker passer e.d. los gezien. Ongetwijfeld te gebruiken door een officier.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Jim schreef:Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Dat was toch om met inkt te tekenen..??... Als ik mij mijn schooltijd in pre-Rotring-pen tijden goed herinner hadden we zo'n dingen om met inkt lijntjes te trekken op de technische tekeningen...
Ben ik de enige die hier zo oud is????
Jim schreef:Waar die verstelbare pennetjes voor dienden 2 en derde van links en eentje in een passer vierde van links heb ik nooit begrepen. Ze zitten vaak nog steeds bij een passerset als je ze koopt.
Dat was toch om met inkt te tekenen..??... Als ik mij mijn schooltijd in pre-Rotring-pen tijden goed herinner hadden we zo'n dingen om met inkt lijntjes te trekken op de technische tekeningen...
Ben ik de enige die hier zo oud is????
En met de stelschroef kan je de lijn breder of smaller maken! Wij allen weer wat bij geleerd.
Toen ik op de technische school zat om (electrische) installaties te tekenen. Gebruikten we vulpotloden met ruim 2 mm dikke vullingen. Deze konden we ook gebruiken bij onze passers. Bij onze passers zaten ook die dingen, standaard. Waarschijnlijk dachten onze leraren, pubers en inkt , Waarschijnlijk hadden ze groot gelijk. Ieder schafte zich zelf na een jaar of twee een milimeterpotlood aan.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944