wie gaat er na ciney en wat ben je vanplan te kopen?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jorrit
Lid

Re: wie gaat er na ciney en wat ben je vanplan te kopen?

Bericht door Jorrit »

een nieuw paar schnurschuhe, en deze keer van deftige makelij. Want die sturm schoentjes vallen gewoon uit elkaar
V1Oliver
Lid

Bericht door V1Oliver »

Waarom staat deze bij geallieerd verzamelwaar?
Ik denk dat er ook duits verzamelaars naar Ciney gaan...

Ik ben op zoek naar een G98 en Franse, Belgische en Latijns-Amerikaanse Adrian helmen.
Wat een ambities. :mrgreen:
beno
Lid

Bericht door beno »

Ik was van plan om een kar98 te kopen, maar die heb ik vandaag al op de kop getikt in Oostende (1 uit 1917 voor 160 euro. Die zijn toch zeldzaam, of niet?)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Zoals steeds ben ik er ook te vinden.... Wellicht koop ik er wat braadworsten en koffies.... Al de rest heb ik al....
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

johan willaert schreef:Al de rest heb ik al....
Totdat je het OD7 Assault Vest van je dromen tegenkomt :mrgreen:

779
johan willaert
Lid
Contacteer:

779 schreef:

779
Hoef ik zelfs niet meer....
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

the_beno schreef:Ik was van plan om een kar98 te kopen, maar die heb ik vandaag al op de kop getikt in Oostende (1 uit 1917 voor 160 euro. Die zijn toch zeldzaam, of niet?)
Een kar98a bedoel je? Een foto dringt zich op...

160 euro voor een geweer is gewoon erg goedkoop, ben benieuwd naar de (algemene) staat dan, dus nogmaals een foto is welkom. :)

Edit: ik heb de foto's in een ander topic gevonden, ik zal daar nog eens kijken.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

johan willaert schreef:
779 schreef:

779
Heb je ook reeds kunnen toevoegen aan de collectie?

779
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef:
779 schreef:

779
Tijd om je een andere hobby te zoeken dan. Ga porsches verzamelen ofzo. :evil:
johan willaert
Lid
Contacteer:

Ik had wel verwacht dat mijn antwoord enige commotie ging veroorzaken en dat was uiteindelijk ook de bedoeling....

Ik ben in de 34 jaar dat ik WO2 spul verzamel nooit, maar dan ook nooit naar beurzen gegaan met de wetenschap wat ik zou gaan kopen, en al zeker niet voor de beurs van Ciney waar ik zonder onderbreking sedert 1982 heen ga.
Naar beurzen gaan is niet hetzelfde als naar de Hema, H&M of andere winkels stappen om daar uit het rek te nemen wat je nodig hebt.
Hoe kan je nu gaan stellen wat je gaat kopen in Ciney? Dat je zegt dat je naar iets specifieks op zoek gaat, tot daar aan toe, maar "Wat ga je kopen?"..!!..??

Het is eens te meer een illustratie van wat de denkwijze is van de jonge verzamelaar. Zij zien iets op TV, internet of in een collectie en denken dan: "Cool, we gaan dat even kopen"...
Wel, zo werkt het niet... De enige categorie voor wie het wel zou kunnen werken is deze van de re-enactors... Zij kunnen inderdaad stellen dat ze straks in Ciney bij dealer A of B een specifiek item in een specifieke kleur en/of maat zullen kopen... Maar tot nader order zijn in 2010 gemaakt repro-spullen geen WO2 verzamelitems...

Er is natuurlijk niets mis met het gericht verzamelen, maar dan moet je ook bereid zijn om af en toe met lege handen (en een volle beurs) van een beurs terug te komen. Dat overkomt heel veel verzamelaars en zelfs met een grotere regelmaat dan dat je zou vermoeden.
En als je absoluut op elke beurs die je bezoekt iets wil kopen; neem dan gewoon een som geld mee die je wil gaan besteden en kijk wat het aanbod is... Je vindt vast wel iets dat in je thema of interesse en prijsklasse valt.

Kortom ik wou gewoon illustreren dat je niet kan stellen wat je zal kopen; maar wel dat je er niets zal kopen....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Men of Valor
Lid

Bericht door Men of Valor »

Helemaal mee eens ga zelf ook wel eens naar een beurs met de hoop iets te vinden wat ik al een tijdje wil hebben.
Maar helaas komt het vaak voor dat ik met niks thuis kom of met iets waar ik helemaal nog niet aan gedacht had om te kopen :wink: :wink:
Maar dat komt ook misschien wel omdat ik een gat in de hand heb :? :? .

grtz Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Ik ga altijd naar een beurs met een lijstje van wat ik wil, en dan nog in volgorde van "prioriteit". Ik bezondig me zelden tot nooit aan het kopen van iets dat ik niet had gepland, en aangezien er verschillende zaken zijn die ik wil ben ik nog maar een enkele keer terug moeten keren met lege handen.
V1Oliver
Lid

Bericht door V1Oliver »

Ik ga ook naar beurzen met een lijstje van voorwerpen in gedachten, maar je moet er voorzichtig mee zijn. Je moet niet een slecht voorwerp kopen waar je later spijt van gaat krijgen "omdat het op je lijstje stond"
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

V1Oliver schreef:Ik ga ook naar beurzen met een lijstje van voorwerpen in gedachten, maar je moet er voorzichtig mee zijn. Je moet niet een slecht voorwerp kopen waar je later spijt van gaat krijgen "omdat het op je lijstje stond"
Nee, uiteraard niet. Er is nog altijd een verschil tot je enkel houden aan wat je op je lijst hebt staan en ook echt alles meteen willen hebben en daar later voor "boeten".
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Jullie verdraaien het discussiepunt van Johan iets... Hij heeft het niet over 'iets kopen van je lijstje'...
Plaats reactie