Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hallo iedereen,

In dit nieuwe topic laat ik je al mijn nieuwe aanwinsten zien. Omdat het vorige topic in deze categorie geen groot succes was laat ik je hier alleen mijn orginele aanwinsten zien (en mijn repro aanwinsten voor het Airborne uniform dus niet) Ik laat je ook nieuwe boeken zien die ik heb gekocht (maar nog moet binnenkomen). En blijf graag bij het topic... Ik laat je eerst een foto zien van mijn oude virtinekast:
De bijlage SDC10225.JPG is niet meer beschikbaar
Dat is dus de oude virtinekast en ongeveer 2 a 3 weken geleden is er een nieuwe vitrinekast gebouwt (omdat de vorige te klein was)
Hier de foto's:
Nieuwe vitrinekast
Nieuwe vitrinekast
P1080493.JPG (20.75 KiB) 4124 keer bekeken
P1080495.JPG
P1080495.JPG (23.85 KiB) 4124 keer bekeken
In de eerste foto op de bovenste glazen plank heb ik Market Garden uitgebeeld (niet alles is Market Garden maar wel alles is orgineel :) ) De plank eronder heb ik US, Brits en Duits op 1 plank (Het mooiste van de plank wat daar staat is het orginele boek Mein Kampf in het Nederlands (ps ik ken de regels...). Op de tweede foto heb ik op de eerste plank de invasie uitgebeeld (niet alles is invasie ......) Het mooiste van die plank vind ik zelf de Purple Heart
Op de plank eronder staat allemaal familie spul maar ook een helm (brits) op de vliegvelden gebruikt. En de glazen plank er onder daar ligt mijn mooiste stuk uit mijn collectie namelijk een parachute jurk. Hij is 100% orgineel dit kan ik met zekerheid zeggen omdat hij door mijn oma is gemaakt en ook nog is gedragen tijdens de bruiloft. Deze jurk is door mijn opa meegenomen van Aalsum tijdens een wapendropping (hij zat dus in het verzet) op de glazen plank erboven ligt zijnn verzets band.
Betere foto's van de parachute jurk komen er nog op en er komen ook nog close up foto's en nog foto's van mijn andere collectie.
Laatst gewijzigd door FryslânVerzamelaar op 08 mar 2011, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Jurk
Jurk
P1080489.JPG (16.8 KiB) 4125 keer bekeken
P1080492.JPG
P1080505.JPG
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

De bijlage P1080497.JPG is niet meer beschikbaar
Meer close up foto's komen eraan en volgens mij zijn de foto's van mijn nieuwe vitrinekast niet zo groot ik zal deze morgen groter maken dus hou het topic in de gaten. (ga nu een film kijken :P en Jumpwing is naoorlogs)
P1080497.JPG
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door coco »

Leuke aanwinsten, waarvoor is die jurk? :lol:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door Ivo Wilms »

Dat jurkje is gemaakt van parachutestof, coco. Een erg leuke aanwinst overigens!
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door Haplo »

Zeker een leuk ding wat je niet zo vaak meer ziet.
Toevallig nog een foto van die band?
Mvg/Best regards, Sipke
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Heee,
Bedankt voor jullie positieve reacties. Vanmiddag komen er meer closeups foto's op (rond half 4). En ik verwacht vanmiddag ook weer nieuwe aanwinsten via de post te krijgen dus die zal ik er ook opzetten
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hee,

Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt die ik nu laat zien eerst laat ik je de betere foto's van mijn virtinekast zien:
Nieuwe vitrinekast
Nieuwe vitrinekast
Nieuwe vitrinekast
Nieuwe vitrinekast
Luizenzak in vitrinekast
Luizenzak in vitrinekast
Ik had vorige week ook een Amerikaanse Luizenzak gekregen van een andere verzamelaar die gebruikt is in de Ardennen (deze ligt ook in de vitrinekast de planken eronder zijn dus nog leeg). Close ups volgen!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hier de close ups:
Close up 1
Close up 1
Close up!
Close up!
Close up 2
Close up 2
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Volgende close ups:
De bijlage P1080555.JPG is niet meer beschikbaar
.
.
Dit waren de close ups van de nieuwe vitrinekast. Nu laat ik je al mijn boeken en DVDs zien misschien dat er iets bij zit wat jou dan ook leuk lijkt:
..
..
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

P1080568.JPG
P1080569.JPG
P1080569.JPG
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

De bijlage P1080571.JPG is niet meer beschikbaar
De bijlage P1080570.JPG is niet meer beschikbaar
Oke dat waren alle foto's van mijn verzameling die ik nu heb de foto's die er allemaal bijkomen zijn mijn nieuwe aanwinsten. de aanwinsten die ik vandaag heb gekregen is een informatief boek over D-day + 3 vliegende hollanders (dezen verzamel ik) en 1 wervelwind.
Nieuwe aanwinst 1
Nieuwe aanwinst 1
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Laatse foto voor vandaag:
P1080561.JPG
Zo dat waren ze dan eerst graag jullie reacties. Ik moet nog een aantal dingen via de post verwachten waaronder:
2 franse woordenboekjes gebruikt bij de invasie.
Gi collectors guide deel 1 & 2
en nog een stuk parachute
Ik denk dat ik een paar dingen morgen krijg.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door coco »

Leuke spullen.
Ik dacht al dat het parachute stof was, zit er nog een verhaal achter of weet je dat niet?
Ik zie hier en daar wel wat spullen die je volgens de Nederlandse wet niet mag bezitten, ik zou er maar mee oppassen om dat zomaar op internet te zetten!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Nieuwe aanwinsten van Hilmer!

Bericht door Haplo »

Hilmer97 schreef:En de glazen plank er onder daar ligt mijn mooiste stuk uit mijn collectie namelijk een parachute jurk. Hij is 100% orgineel dit kan ik met zekerheid zeggen omdat hij door mijn oma is gemaakt en ook nog is gedragen tijdens de bruiloft. Deze jurk is door mijn opa meegenomen van Aalsum tijdens een wapendropping (hij zat dus in het verzet) op de glazen plank erboven ligt zijnn verzets band.
Betere foto's van de parachute jurk komen er nog op en er komen ook nog close up foto's en nog foto's van mijn andere collectie.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie