Vraag over jodenster. Origineel?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
viking
Lid

Vraag over jodenster. Origineel?

Bericht door viking »

Aangezien ik nieuw ben op dit forum weet ik niet goed waar ik mijn vraag moet stellen. Ik heb een vraag over de originaliteit van een jodenster. Deze ster is een kleinere uitvoering van de gangbare sterren die ik ben tegengekomen. De afmeting van de kleine ster is: van boven naar beneden 7,2 cm en van links naar rechts 6,8 cm.

Ter vergelijking heb ik foto's van een "normale" jodenster bijgevoegd. Afmetingen zijn: van boven naar beneden 12 cm en van links naar rechts 10 cm. Deze ster is origineel aangezien deze van de familie van de drager afkomstig is.

Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel kan geven over de vraag of deze kleine ster origineel is of niet. Waren er wel van deze kleine sterren?

Op de een of andere manier heb ik problemen met het uploaden van foto's. Steeds krijg ik de melding dat het bestand te groot is. Foto's plaatsen die alleen met een vergrootglas kan zien is toch ook niet de bedoeling? Ik kan ook foto's mailen!
The Viking
Lid
Contacteer:

Re: Vraag over jodenster. Origineel?

Bericht door The Viking »

Foto...? Maakt herkenning een stuk makkelijker.

Gr. Gertjan
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
FryslânVerzamelaar
Lid

Bericht door FryslânVerzamelaar »

The Viking schreef:Foto...? Maakt herkenning een stuk makkelijker.

Gr. Gertjan
Hee,

Ik heb geen verstand hoe je de orginaliteit van een Jodenster kan herkennen maar ik wil de foto wel proberen te plaatsen. Ik stuur je even een prive bericht waar mijn hotmail in staat
viking
Lid

Bericht door viking »

Dat is prima Gertjan. Zodra ik je mailadres heb stuur ik de foto's naar je op. Bedankt voor je hulp!
koe op zolder
Lid

Bericht door koe op zolder »

Via http://www.tinypic.com kan u ook foto's uploaden en op het forum zetten, dan kunnen we er allemaal naar kijken, wel zo handig :) .
Ik heb helaas zoals de meeste verzamelaars niet veel verstand van kzl/vervolgingen/pow maar ik weet wel dat de sterren natuurlijk gewoon door kleermakers werden gemaakt, een verschil in groote is misschien wel mogelijk, maar de Duitsers hebben vast wel voorschriften voor de groote van zo'n davidster. Het is in ieder geval te zeggen dat de sterren heel veel gefaked worden net als andere kzl/vervolging spullen.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
couplefoureight
Lid

Bericht door couplefoureight »

Hallo,

Zelf heb ik net ook een kleinere jodenster ontvangen. Volgens mij is deze orgineel. Letters zijn indentiek, licht niet op onder UV en materiaal ziet er orgineel uit vergeleken met de grotere sterren. Zou je een scan van de jouwe kunnen sturen naar: couplefoureight@gmail.com? Kun je er een meetlat bij leggen?

Grt,

Cees
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

Plaats anders een foto van jouw exemplaar (via imageshack.us of een andere hostingsite), dan kunnen we kijken of het wat is! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie