Frans invasiegeld

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
FryslânVerzamelaar
Lid

Frans invasiegeld

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hallo,

Ik vraag me af hoe je kunt controleren wanneer Frans invasiegeld orgineel is of kopie. Ik heb namelijk een hele set op het oog waar biljetten van 50 bijzitten (enzogoed ik weet zijn dat de zeldzameren) Ook hoop dat jullie me kunnen helpen
779
Lid
Lid

Re: Frans invasiegeld

Bericht door 779 »

Er zijn repro's, maar de 50 francs zijn absoluut niet de zeldzaamste. Dat zijn de 1000 francs biljetten, maar die heeft ook geen hond gebruikt...
FryslânVerzamelaar
Lid

Bericht door FryslânVerzamelaar »

779 schreef:Er zijn repro's, maar de 50 francs zijn absoluut niet de zeldzaamste. Dat zijn de 1000 francs biljetten, maar die heeft ook geen hond gebruikt...
Oke weet iemand de kenmerken ook van orginele? en de waarde van een 50 biljet??
koe op zolder
Lid

Bericht door koe op zolder »

Je kan eens kijken of het geld UV neutraal is, dat zegt nog niet alles, maar wel veel.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
pieter de vleminck
Lid

Bericht door pieter de vleminck »

Deze biljetten zijn op hetzelfde papier gedrukt als het papier dat gebruikt werd/wordt om dollar biljetten te drukken.
Kenmerk is dat deze nogal kraken als je ze plooit.
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Plaats reactie