Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Inderdaad na 1923 (o.a. het kepie model m23 wat te zien is).
Het lijkt me het meest voor handen dat de foto tussen 1924 en 1928 genomen is, misschien dat ik aan de hand van een scan van de achterzijde meer uitsluitsel zou kunnen geven.
De kinriemen lijken van het 2de model te zijn. Deze werden pas in 1926 vervangen voor het 3de model kinriem.
Deze foto zou om deze reden tussen 1923 en 1926 genomen kunnen zijn.
Groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
Met jouw goedkeuren heb ik de foto 90 graden gedraaid (heb 'm ook iets verkleind). Dit kijkt wat makkelijker.
Het is sowieso een mooie foto. Weten je grootouders of jij ook waar deze foto genomen kan zijn? Het lijkt mij dat ze voor iets van een uitspanning staan. Uitgaande van de officier in het midden (met sigaret!) staalt de foto wel een ontspannen sfeer uit.
Ik vraag mij af tot welke eenheid deze soldaten kunnen hebben behoort. Wat mij opvalt, is dat naast de M20 mitrailleur de soldaten bewapend zijn met zowel Hembrug M95 geweren als karabijnen. Het lijkt mij dat de militairen van een doorsnee infanterieregiment bewapend waren met M95 geweren. Of zie ik dit verkeerd?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Bedankt voor alle reacties! In het echt is de foto veel mooier en scherper maar de scan is een beetje mislukt. Mijn opa en oma hebben het vermoeden dat de vader van mijn opa op de foto staat. Het enigste wat ik van hem weet is dat hij tijdens de Duitse inval in Eijsden (Zuid-Limburg) aan de grens heeft gelegen en de Duitsers hebben hem toen gepakt en hij is een tijdje POW geweest..Voor de rest weet ik niks.
Gi collector schreef:Bedankt voor alle reacties! In het echt is de foto veel mooier en scherper maar de scan is een beetje mislukt. Mijn opa en oma hebben het vermoeden dat de vader van mijn opa op de foto staat. Het enigste wat ik van hem weet is dat hij tijdens de Duitse inval in Eijsden (Zuid-Limburg) aan de grens heeft gelegen en de Duitsers hebben hem toen gepakt en hij is een tijdje POW geweest..Voor de rest weet ik niks.
Mocht je overgrootvader op de foto staan dan kun je het één en ander al achterhalen. Als je de geboortedatum van je overgrootvader weet dan behoef je er maar 18 jaar bij op te tellen en dan weet je wanneer de foto ongeveer gemaakt zou kunnen zijn. De foto zou dus in z'n diensttijd genomen kunnen zijn. Als je ook nog zijn naam weet dan is deze vast wel in één en ander archief te achterhalen. Dan kom je alweer meer te weten over hem.
Wat de andere informatie betreft, als hij tijdens de mobilisatie en in mei 1940 in Eijsden heeft gelegen dan heeft hij waarschijnlijk gediend in een grensbataljon van de Territoriaal Bevelhebber Zuid-Limburg (TBZL). De provincie (Zuid) Limburg werd niet zo zwaar verdedigd. Je overgrootvader heeft het waarschijnlijk op moeten nemen tegen het Duitse 269e Infanterie Divisie van het XXVII. Legerkorps (6e Leger). Zie ook; http://www.maaslinie-mei1940.nl/index.p ... =z-limburg .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!