Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze foto gekregen van iemand die altijd al in Eindhoven heeft gewoont. En nou vroeg ik me af: Zijn er nog meer airborne troepen geweest in Eindhoven of alleen Easy compagnie ? En zouden de mensen op de foto dan van Easy compagnie kunnen zijn ? Wat me ook opvalt is dat de soldaten op de foto een m1 carabine dragen zonder vouw kolf. En het lijken mij toch paratroopers. Of hadden ze dat vaker ?
Zeer mooie foto !!
Het is een paratrooper van de 101.
Er waren natuurlijk meerdere eenheden in Eindhoven.Ik denk niet dat 1 compagnie, zo goed ze ook zijn, een ganse stad kan innemen
Jan schreef:Nee hij zat niet bij de BS (Binnenlandse Strijdkrachten)
Jan.
iemand die met de bevrijders op de foto wilde?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ja, hij wilde op de foto met de bevrijders en hij is de eigenaar van het huis waar de para's zaten. Helaas is hij al een hele tijd overleden. Ik heb de foto van zijn vrouw gekregen.
Het zijn in ieder geval paratroopers van het 506e regiment, andere regimenten vochten daar niet. En niet alleen de M1A1 (de M1 met klapkolf) werd door de paratroopers gebruikt, ook de M1 Garand (zonder klapkolf dus) werden door de US Airborne gebruikt.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
De M1A1 Carbine was samen met de bruine boots een symbool voor de paratroopers. Maar ook de M1 Garand werd gebruikt, de Folding Stock is alleen een symbool.
@ Guido: http://www.band-of-brothers.nl/artikel/ ... sp?lan=ned
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
LHek schreef: En niet alleen de M1A1 (de M1 met klapkolf) werd door de paratroopers gebruikt, ook de M1 Garand (zonder klapkolf dus) werden door de US Airborne gebruikt.
Volgens mij heb ik 't nooit gehad over een Garand met folding stock