Zilveren knopen/gouden knopen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jasper J
Lid

Zilveren knopen/gouden knopen

Bericht door Jasper J »

Beste leden ik heb meerdere jasjes nl voor 1940 echter ik heb een vraag over de kleur van de knopen.
Ik heb 1 artillerie jasje met knopen in de zilveren kleur en 1 jasje met knopen in de gouden kleur iemand een idee waarom dit was,had dit gewoon simpel met de voorkeur van de drager te maken heb er 2 voorbeeld foto,s bijgedaan.

foto,s

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Jasje met knopen in goud kleur.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
jasje met knopen van zilver.

De 2 jasjes zijn in mijn bezit.
Het is ook interessant is dat heel het nl leger voor 1940 eigenlijk in uniformen liepen die allemaal net iets anders waren kleur vorm enz,alleen ik heb al 3 jasjes die allemaal anders zijn.

mvg
Aude Audenda
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Re: Zilveren knopen/gouden knopen

Bericht door Jim »

Jasper J schreef:Het is ook interessant is dat heel het nl leger voor 1940 eigenlijk in uniformen liepen die allemaal net iets anders waren kleur vorm enz,alleen ik heb al 3 jasjes die allemaal anders zijn.
Dat verschil zal gelegen hebben dat de hogere rangen hun eigen uniformen bij een (eigen) kleermaker lieten fabriceren. Manschappen kregen hun uniformen van de grote stapel. Heb ik zo begrepen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie