Aart.
Deze type binnenwerk werd vanaf 1940 geproduceerd.
De uwe kan een laat oorlogse binnenwerk zijn.
Franse m26 infanterie helm
- Glenn
- Lid
- Aart
- Lid
Re: Franse m26 infanterie helm
Hoi Glenn en Magic,
Ik heb nog even op mijn favoriete helmensite gekeken en daar wordt dit binnenwerk ook als oorlogs aangemaerkt. Er werden volgens de auteur zwarte en zeemleren binnenwerken gebruikt.
Zie onderstaande link:
http://www.cascoscoleccion.com/francia/fr26.htm
groeten,
Aart
Ik heb nog even op mijn favoriete helmensite gekeken en daar wordt dit binnenwerk ook als oorlogs aangemaerkt. Er werden volgens de auteur zwarte en zeemleren binnenwerken gebruikt.
Zie onderstaande link:
http://www.cascoscoleccion.com/francia/fr26.htm
groeten,
Aart
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Zo op de foto lijkt je embleem van aluminium, kwestie van kijken of het magnetisch is.
Binnenwerk zou oorlogse (bezettings) productie kunnen zijn. Ben ik zelf nog nooit tegengekomen bij een militaire helm (wel DP). De combinatie doet mij na-oorlogs aan. Kwaliteit van het materiaal, relatief ongebruikte staat, weinig tot geen slijtage sporen.
Binnenwerk zou oorlogse (bezettings) productie kunnen zijn. Ben ik zelf nog nooit tegengekomen bij een militaire helm (wel DP). De combinatie doet mij na-oorlogs aan. Kwaliteit van het materiaal, relatief ongebruikte staat, weinig tot geen slijtage sporen.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
- Aart
- Lid
hallo Magic,
Maar dat zou inhouden dat de eigenaar van de site die ik noemde in mijn bericht, ook niet weet hoe het zit. Dus alle zeemleren binnenwerken zijn na 1940 geproduceerd, dat is zeker ?
Voor mij belangrijk want ik ben nog met zo'n helm met een 'geel' binnnwerk bezig.
Aart
Maar dat zou inhouden dat de eigenaar van de site die ik noemde in mijn bericht, ook niet weet hoe het zit. Dus alle zeemleren binnenwerken zijn na 1940 geproduceerd, dat is zeker ?
Voor mij belangrijk want ik ben nog met zo'n helm met een 'geel' binnnwerk bezig.
Aart
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.
- yente
- Lid
Was de close up goed?magicdutchmen schreef:Aart je hebt een na-oorlogs doorgebruikte helm. Plaat en binnenwerk zijn anders bij een oorlogs exemplaar.
Yente; je helm is in ieder geval overgeschilderd. Anker moet ik close-ups van zien om te kunnen beoordelen.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver