Beste,
Ik heb een certificaat dat ondertekent is door B.L Montgomery.
Ik vraag me af of het een bepaalde waarde heeft. Het is een bedankbrief voor een Canadese soldaat van de 21st Army Group.
It has been brought to my notice that you have performed outstanding good service, and shown great devotion to duty during the campaign in North West Europe. I aware you this certificate as a token of my appreciation, and i have given instructions that this shall be noted in your Record of Service.
2 Mar 45 B L Montgomery
Alvast bedankt
Certificaat 21st Army Group
Re: Certificaat 21st Army Group
Tuurlijk heeft het een bepaalde waarde. Je wilt weten hoeveel.
Nu is het zo dat er heeeeeeeeeeeel veel van dergelijke vergelijkbare brieven /certificaten aan militairen en burgers zijn uitgereikt ondertekend door Montgomery, Eisenhouwer, Churchill, Roosevelt.
En ook lagere goden. Echter de meesten bevinden zich in de handen van familie als de betreffende veteraan tenminste niet meer leeft.
Het is echt een item wat je kan clasificeren onder de noemer "wat de gek er voor geeft". Van veel items is er wel een richtlijn omdat ze zo veel te koop zijn. Deze zie je meestal niet te koop. Dus een prijs is vrijwel niet te geven. Dan zeg ik meestal waar zou je blij mee zijn?
Nu is het zo dat er heeeeeeeeeeeel veel van dergelijke vergelijkbare brieven /certificaten aan militairen en burgers zijn uitgereikt ondertekend door Montgomery, Eisenhouwer, Churchill, Roosevelt.
En ook lagere goden. Echter de meesten bevinden zich in de handen van familie als de betreffende veteraan tenminste niet meer leeft.
Het is echt een item wat je kan clasificeren onder de noemer "wat de gek er voor geeft". Van veel items is er wel een richtlijn omdat ze zo veel te koop zijn. Deze zie je meestal niet te koop. Dus een prijs is vrijwel niet te geven. Dan zeg ik meestal waar zou je blij mee zijn?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
-
- Lid
Bedankt voor je reactie Jim. Mijn grootvader heeft het ooit gekregen van deze soldaat. Het zit in een mapje met de cijfers 552 op als ik het goed voorheb. Zal er eens foto's van trekken. Heb je enig idee waar ik hiermee terecht kan om te schatten/verkopen?
Bedankt
Bedankt
- yente
- Lid
Als jouw grootvader dit heeft gekregen van de soldaat, hou je het dan niet beter bij om later aan je kinderen te geven?
Dit is niet echt een familiestuk maar heeft wel een geschiedenis die te linken is aan je familie. Wie weet leeft deze soldaat nog? Maar dit is mijn mening, u doet ermee wat u wil.
Mvg Yente
Dit is niet echt een familiestuk maar heeft wel een geschiedenis die te linken is aan je familie. Wie weet leeft deze soldaat nog? Maar dit is mijn mening, u doet ermee wat u wil.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
-
- Lid
Ik heb eerst proberen zoeken of ik iets kon vinden van deze Canadese soldaat of zijn familie om het aan hen terug te bezorgen maar dat lijkt niet zo evident.