Nederlandse helm, zwart? Binnenlandse Strijdkrachten?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandamme
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2011, 10:13

Nederlandse helm, zwart? Binnenlandse Strijdkrachten?

Bericht door Vandamme »

Zou één van de kenners eens willen kijken naar deze helm foto's? is het een BInnenlandse Strijdkrachten helm? Hij is zwart met lichtbruinen lederen binnen pasmaat. Er is een Nederlandse naam ingeschreven door vermoedelijk de oud-drager....wat is het precies? Ik ben bezig met een expostie voorbereiding en wil even weten of deze past binnen het thema van de expo...

Dank!!
Bijlagen
DSC09431.JPG
Gebruikersavatar
Vandamme
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2011, 10:13

Re: Nederlandse helm, zwart? Binnenlandse Strijdkrachten?

Bericht door Vandamme »

binnenkant...
Bijlagen
DSC09429.JPG
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Nederlandse helm, zwart? Binnenlandse Strijdkrachten?

Bericht door rammsander »

Nedelandse m38 helm! Hoef niet persee dat het BS is hoor! Het kan namelijk alles zijn! L.B.D., Politie, Civiel en bedrijfsbescherming etc.
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vandamme
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2011, 10:13

Re: Nederlandse helm, zwart? Binnenlandse Strijdkrachten?

Bericht door Vandamme »

Dank je! ALs hij past laat ik hem zien in een expositie die gaat over een groep Airbornes tijdens Market Garden. Meer info volgt wanneer het defintief is. Wat ik wel kan medelen is een boek waar ik aan meegewerkt heb dat binnenkort uitkomt geschreven door Peter Van der Linden en gaat over deze groep airbornes die 6 weken vastzaten achter vijandelijke linie hier. Een ongelovelijk verhaal over 101e, 82e en Engels para's die naar Arnhem hadden gemoeten....

Ik zal als het te bestellen is melden hoe en waar...( zie ook onze facebookgroup KAMPINA AIRBORNE'S)

Zie omslag boek ( is proefversie)

Wie weet zie ik jullie op de expositie hierover waar we unieke items laten zien, meer info volgt!
Bijlagen
cover.jpg
Plaats reactie