Groene Ned. Commando Baret
- Vandamme
- Lid
Groene Ned. Commando Baret
Beste allemaal, veel vragen, ik hoop dat jullie dit kunnen waarderen,
Ik zit met nog een puzzelstukje. Deze baret is van een soldaat geweest die gediend heeft in het 10e commando's en opgeleid in Engeland en "gedropt" tijdens Market garden. Alleen deze baret is volgens mij een veel later type al weet ik dat deze commando niet lang na de W.O II afgezaaid is... Kan iemand me iets van een datum geven? Zou het een latere baret zijn voor latere reunies?
THX ! V.
Ik zit met nog een puzzelstukje. Deze baret is van een soldaat geweest die gediend heeft in het 10e commando's en opgeleid in Engeland en "gedropt" tijdens Market garden. Alleen deze baret is volgens mij een veel later type al weet ik dat deze commando niet lang na de W.O II afgezaaid is... Kan iemand me iets van een datum geven? Zou het een latere baret zijn voor latere reunies?
THX ! V.
- veritas
- Lid
Re: Groene Ned. Commando Baret
Zit er geen label in de baret?
"This is the year! it's up to us to let 'em have it!" Winston Churchill
- Vandamme
- Lid
Nee, helaas, helemaal niets, behalve dan een pleister er zelf ingeplakt door de familie met de naam, maar ja daar heb je qua datum/model niets aan....
- Vandamme
- Lid
Dat vermoeden had ik al, jammer dat het niet de w.O II baret is deze soldaat maar goed, deze heeft hij ook gedragen? al is het dan niet "Market Garde" ik heb ook zijn dog tag maar ook die is denk ik later. Affijn, in de expo laat ik alles zien en ook items van de periode aangaande deze soldaat.. 

Vandamme schreef:Dat vermoeden had ik al, jammer dat het niet de w.O II baret is deze soldaat maar goed, deze heeft hij ook gedragen? al is het dan niet "Market Garde" ik heb ook zijn dog tag maar ook die is denk ik later. Affijn, in de expo laat ik alles zien en ook items van de periode aangaande deze soldaat..
Plaats even een foto van de dog tag
Nemo Me Impune Lacessit
- Vandamme
- Lid
Wil ik nog even voor me houden ( de naam) maar een slimme kenner zal de naam van deze bekende soldaat nu wel weten. Wel een foto van een ander item om je te plezieren 

Gaat me niet om de naam , maar of de tags goed zijn , dwz wo 2, Dat wil je toch weten.Vandamme schreef:Wil ik nog even voor me houden ( de naam) maar een slimme kenner zal de naam van deze bekende soldaat nu wel weten. Wel een foto van een ander item om je te plezieren
Dus van, wat voor een materiaal gemaakt?
Leuk item.
Nemo Me Impune Lacessit
- Vandamme
- Lid
Hoi Ammo,
Ik vermoed dat de tags ook later zijn. Ik ga echt mooie foto's laten zien hier om ieder te plezieren maar de exposition gaat pas open op 21 oktober de dag van de herdenking met een heel programma met re-enactors en de boekpresentatie ect en dan is het wel zo leuk om dan alle mooie dingen die jarenlang in familie archieven gezeten hebben dan pas te laten zien. NU zoek ik gericht even wat info om beschrijvingen te doen bij objecten waar ik niet zeker van ben. Dank een ieder voor een antwoord
Ik vermoed dat de tags ook later zijn. Ik ga echt mooie foto's laten zien hier om ieder te plezieren maar de exposition gaat pas open op 21 oktober de dag van de herdenking met een heel programma met re-enactors en de boekpresentatie ect en dan is het wel zo leuk om dan alle mooie dingen die jarenlang in familie archieven gezeten hebben dan pas te laten zien. NU zoek ik gericht even wat info om beschrijvingen te doen bij objecten waar ik niet zeker van ben. Dank een ieder voor een antwoord

- Vandamme
- Lid
Overigens, een ieder mag zich aanmelden bij onze facebooksite KAMPINA AIRBORNE'S daar heb ik ook wat ander items gepost en houden we de liefhebbers op de hoogte. Peter van der Linden de schrijver van het boek dat de 21 okt. uikomt is naast mezelf ook de site beheerder. Welkom 

- platoz
- Lid
Dit is een na-oorlogse, vervangingsbaret, met het nieuwe logo dat toen werd ingevoerd.
De eerste, originele groene baretten hadden de Nederlandse Leeuw op het baret, zoals op onderstaande foto te zien is.
Veel oorlogsveteranen droegen die na-oorlogse baret inderdaad op reünies, veteranendag, etc.
De eerste, originele groene baretten hadden de Nederlandse Leeuw op het baret, zoals op onderstaande foto te zien is.
Veel oorlogsveteranen droegen die na-oorlogse baret inderdaad op reünies, veteranendag, etc.
- Bijlagen
-
- groen barett.jpg (9.92 KiB) 943 keer bekeken
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
- Vandamme
- Lid
- opheusden1944
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 1 keer
- Contacteer:
Vergeet niet dat er onder het leeuwtje een zwart ondergrondje moet zitten!
Dus naar mijn weten is de baret op de laatste foto,ook niet correct.
Dus naar mijn weten is de baret op de laatste foto,ook niet correct.
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl