US backpack,welk model??

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

US backpack,welk model??

Bericht door Glenn Janssens »

Kan iemand mij concreet zeggen welk type dit juist is.
Alsook de marktwaarde,want deze gaat in de verkoop en heb dus een reeële prijs ervoor nodig.

Adrian.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

het is een M1928 'field bag'.
Overigens is hij nog niet 'compleet'. Er zat zeer vaak ook een soort zak aan de voorkant, bij de haken.

Afbeelding

(dit is een repro)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Thanks,ik had ook sterk het vermoeden dat het een m1928 was,maar ben niet echt thuis in rugzakken.
Dat hij niet compleet is zie ik idd aan je foto.
Wat mag ik ongeveer verwachten qua marktwaarde voor de mijne?

Adrian.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Adrian schreef:Thanks,ik had ook sterk het vermoeden dat het een m1928 was,maar ben niet echt thuis in rugzakken.
Dat hij niet compleet is zie ik idd aan je foto.
Wat mag ik ongeveer verwachten qua marktwaarde voor de mijne?

Adrian.
ik kan je geen richtprijs geven, aangezien ik deze op het internet niet gezien heb. En bij beurzen ben ik nog niet geweest...
En als ik er 1 zie, dan heb ik er nog meerdere nodig. Even wachten op earlymb of iemand anders die veel van WO2 US weet...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik heb deze compleet zien gaan van € 80 tot 100, incompleet, zoals de jouwe...zou IK er niet meer dan 40 voor geven. In dat zakje moesten de soldaten hun 'gamelle' zoals ze hier zeggen, hun 'brooddoos' in steken. :)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Het is inderdaad een M1928 pack. Ik zou er zelf niet meer voor geven dan 25 euro. Het tasje dat ontbreekt heet de "meat can pouch" en is om eetgerei in op te bergen. Het is nogal lastig om deze los te vinden. De M1928 pack carrier ontbreekt ook, maar dat zie je meer. De prijs van 80-100 euro is absoluut absurd en zelfs als hij compleet en in goede staat is zou hij niet meer gekost mogen hebben dan 40 euro. Als het een M1910 pack was geweest (verschillend op details) kun je bij deze prijzen 10-15 euro optellen, afhankelijk van de conditie. Ik weet dat ze op de beurzen voor krankzinnige prijzen liggen, maar deze voorwerpen zijn niet bijzonder zeldzaam. Ze zijn wel benodigd voor een goede complete US uitrusting. :)

MVG

David
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De Pack Carrier hoefde er toch net per sé op te zitten?
It (de M1928 Haversack) could be used as a light assault pack, or as a complete field pack when the lower part (Pack Carrier) was added
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Nee, maar je kon hem er gewoon op laten zitten, ook als je hem niet direct nodig had. :wink:

MVG

David
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Bedankt jongens.
Nu weet ik al wat meer. :-)

Adrian.
Plaats reactie