Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb de laatste 2 weken een M1923 rifle belt, 2 canvas emmers (1943 en 1944), 2 M1918 pistol ammo pouches (beide 1918) en een M1938 cavalery rifle scabbard (1941) te pakken gekregen. Alles in goede staat; van de scabbard ontbreken 2 riemen, maar voor $23 en verzenden mocht ik niet klagen. Hij is gestempeld "1941 J.Q.M.D." (Jeffersonville Quarter Master depot), en gaat op de jeep.
Dank je voor de foto Johan; ik zie ze inderdaad regelmatig zo en deze moet ook zo komen. Zoals je misschien weet hebben vroege productie jeeps (zoals de onze) nog geen aan het ruitframe bevestigde metalen geweerhouder, of de door de fabriek aangebrachte beugels daarvoor. Ik heb een paar van die metalen houders, maar vanwege de originaliteit heb ik besloten ze niet te gebruiken. Deze scabbard is een hele goede vervanging. Ik kwam hem toevallig tegen en ik heb hem voor heel weinig gekregen, want ik weet dat ze met riemen ver over de $100 gaan. Ik laat er gewoon een paar bij de schoenmaker maken en ik zet er een kolf van een Garand in. Hier is trouwens een wat duidelijker foto:
Grtn
David
Laatst gewijzigd door earlymb op 24 aug 2004, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.