De helm is waarchijnlijk in een donkere groen overgeverfd. Op sommige fotos zie je kwast strepen nog. Ikzelf vind dit niet storend. Een beetje camo effect. Hier de foto van voren.

Hier zie je de verf een beetje en een stresscrack wat kenmerkend is voor vroege helmen. Wel is de originele cork nog goed zichtbaar

nog een close up. Hier zie je het tweede wat vrij zeldzaam is. De vaste chinstrap met early buckle. straks meer over de liner

de early cast buckle

Lijkt een beetje op bloed op de strap

binnenkant

de heatstamp

beide fixed bales

Nu de liner. Het gaat om een Inland liner. Voorop gemarkeerd met Mayer. Inland had 4% van de liner productie op zijn naam. Ze zijn beter bekend door de paraliners.

rayon webbing met unpainted washers. Deze punten dateren hem op ~october 1942. Dus mooi passend bij de shell van juni 42.

Hier de laundry mark. De eerste letter vna de achter naam en laatst 4 cijfers van zijn servicenummer.

Dus nu ging het wel jeuken om te zien of ik meer kon vinden, met de hoop dat het een ETO helm is. Dus als eerste op de NARA website gezocht op achternaam. Ik kan dus niet zoeken op een deel van de serivce nummer en moest langs alle 1600 resultaten die de naam Mayer gaf. Dit koste aardig wat tijd, maar toen ik ongveer bij nummer 1200 was was het raak...
Glen I. Mayer met ASN 37358309. Geboren in 1921 te Big Horn Wyoming. Na 4 jaar high school ging hij in 1943 in dienst. Met deze info kon ik weer meer info opspeuren. Zo kwam ik bij zijn graf. Hierop stonden 2 dingen waardoor bij mij direct een kwartje viel. Namelijk dat hij op kerstdag 25 december als pvt. gestorven is. En dat hij bij de 735th tank battalion zat. Battle of the Bulge kenner weten direct dat 25december midden in dit offensief zit.
25december 1.00uur in de nacht kwam hij met de 735th tank battalion dat gekoppeld zat aan de 26th division (yankee div) op het dorpje Eschdorf af. In deze chaos dat op eerste kerstdag begon zorgde dat hier een bittere slag geleverd werd tegen de furengrendier brigade en van het dorpje bleef niet veel meer over dan rokend puin. Na 2 dagen en 2 nachten werd het dorp bevrijd.
Dit is dus waarschijnlijk de tijd en plek waar de eignaar van de bovenstaande helm het leven liet.