Stempels in helmen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Fritz, mij is bekend gewordne dat "nieuwe " decals chemisch behandeld kunnen worden zodat de "decallaag" onderdeel wordt van de verflaag. Ook het kunstmatig verouderen is al bekend. Helaas begin ik me af te vragen wat origineel nog betekend in deze wereld. Het blijft altijd een gok. Zeker als je in acht neemt dat er in diverse Oostbloklanden originele, standaard beschilderde helmen in depot zijn gegaan en door Oostbloklanden zijn gebruikt en die jaren na de oorlog met een andere verflaag weer als origineel zijn verkocht. Nog niet zo lang geleden is een lading uit Tsjechie zo ontmaskerd.
Wel originele helmen dus, alleen bewerkt. Waar kan je zo langzamerhand nog van opaan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

je kan natuurlijk ook de kenmerken van de decal natrekken he, bv bij copie wehrmacht decals zijn die koppen veel platten dan een originele :wink:
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Nu wel, maar ze zullen ook wel leren van hun fouten hoor...

overr een paar jaar kan je denk niet de repro`s van de orginelen zo makkelijk meer onderscheiden als nu
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Euh jongens?
je kan natuurlijk ook de kenmerken van de decal natrekken he, bv bij copie wehrmacht decals zijn die koppen veel platten dan een originele
Er zijn wel meer fake varianten dan die platte koppen hoor.
overr een paar jaar kan je denk niet de repro`s van de orginelen zo makkelijk meer onderscheiden als nu
Zo makkelijk?
Ik vind het nu al aartsmoeilijk bij sommige decals om echt van fake te onderscheiden.
Je moet volgens mij echt geen paar jaar meer wachten,de goede repro's zijn al lang op de markt.

Adrian.
Patgraaf71
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2020, 17:50

Re: Stempels in helmen

Bericht door Patgraaf71 »

Ik heb n wo2 stahlhelm zonder ET of Q nummer.ook staat er niks in de kinriem.de enige nummers die ik heb staan in de nekkramp.wel staat in de liner maker en jaartal....mij is verzekerd dat het n echte helm betreft en dat het niet altijd erin staat...hoe kom ik erachter of deze helm echt is
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Stempels in helmen

Bericht door Proos »

Dit topic is zestien jaar oud. :)
Je kunt het beste een nieuw topic aanmaken in verificatie & taxatie. Stop er vooral een paar goede foto's bij, ook close-up. Dan kunnen de experts er vast wel iets van zeggen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Stempels in helmen

Bericht door Schwerpunkt »

Patgraaf71 schreef: 13 aug 2020, 18:33 Ik heb n wo2 stahlhelm zonder ET of Q nummer.ook staat er niks in de kinriem.de enige nummers die ik heb staan in de nekkramp.wel staat in de liner maker en jaartal....mij is verzekerd dat het n echte helm betreft en dat het niet altijd erin staat...hoe kom ik erachter of deze helm echt is
Goeie foto's maken. Stempels op zich wil niks zeggen. Het lettertype wel.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie