US Uitrusting

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Daan S.
Lid

US Uitrusting

Bericht door Daan S. »

Kan iemand mij hier een complete US set beschrijven, dus wat ze droegen in een gevecht, graag de webbing en rugzakken apart? Bijvoorbeeld Khaki koppel, khaki noodverband zakje, khaki patroontassen enz. Ook welke kleuren bij elkaar werden gedragen en droegen de para's andere uitrusting?
barry
Lid
Contacteer:

Bericht door barry »

-F.U.B.A.R-
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Aha, ik heb dus een beetje een overbodig topic gestart :lol:, Maar de kleuren van de uitrusting, werden die door elkaar gedragen?
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Officieel werden er pas na de specificatie in 1943 groene uitrustingstukken gemaakt, hoewel ik wel een paar groene dingen gezien heb met een eerdere datum. Als je een correcte uitrusting wil maken is het dus tot medio 1944 khaki, daarna tot begin '45 een mengeling tussen khaki en groen en tegen het einde van de oorlog overwegend groen. Er werd bij de uitreiking van materiaal niet echt rekening mee gehouden met de kleur, hoewel wel eerst zoveel mogelijk oude stocks moeten worden opgemaakt. Als je foto's van D-Day bekijkt zie je overwegend khaki, en hoe snel dat veranderde in de maanden erna. Uiteraard zijn er geen vaste data voor zoiets aan te geven. :)

David
Plaats reactie