Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo, Ik heb al lang geen boek meer aangeschaft dus ik wil er nog wel eens eentje hebben die ik erbij kan pakken als ik niet veel te doen heb.
Ik zoek nu een boek met voornamelijk complete impressies van een US WW2 ETO GI.
Wat zeggen jullie van deze 2?
The World War II GI: US Army Uniforms 1941-45 in Color Photographs heeft in ieder geval betere reviews maar is dan ook een stuk duurder dan U.S. Army Uniforms of World War II.
wie kan mij een prijs lijstje geven voor de losse onderdelen van een US webbing set? Ik wil die namelijk op mijn toekomstige Ned-indië pop doen. Ze hoeven niet in mint staat te zijn, want in Ned-Indië werd veel gebruikt spul gebruikt.
koen schreef:wie kan mij een prijs lijstje geven voor de losse onderdelen van een US webbing set? Ik wil die namelijk op mijn toekomstige Ned-indië pop doen. Ze hoeven niet in mint staat te zijn, want in Ned-Indië werd veel gebruikt spul gebruikt.
alvast bedankt
De Battledress die je hebt is toch van een landmacht-man? Dan werd er britse uitrusting gebruikt. De Nederlandse mariniers gebruikte het Amerikaanse materiaal.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Richting de 1950(ongeveer) werd wel US spul gebruikt.
Okidoki!
Je kan natuurlijk allemaal na-oorlogs materiaal op de buste hangen. Zit nogal een verschil in prijs in. Veel uitrustingsstukken zal je rond de 30 euro wel kunnen krijgen hoor. Ik zit weliswaar al vrij lang niet meer in het wereldje, dus de prijzen die ik in mijn hoofd heb zullen gedateeerd zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Pistolbelt: 35
(Cartrigde belt: 75)
Canteen: 25
First Aid Pouch: 15
Suspenders: 25
E-Tool: 25
Ammo Pouch: 15
Dit zijn de richtprijzen van de OD3 versies. Aangezien je laat-oorlogs wil kun je ook voor OD7 gaan, dat is dan natuurlijk wat goedkoper.
Verder hoeven de Ammo Pouches natuurlijk niet als je een Cartrigde belt gebruikt.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Michiel M. schreef:Pistolbelt: 35
(Cartrigde belt: 75)
Canteen: 25
First Aid Pouch: 15
Suspenders: 25 E-Tool: 25
Ammo Pouch: 15
Dit zijn de richtprijzen van de OD3 versies. Aangezien je laat-oorlogs wil kun je ook voor OD7 gaan, dat is dan natuurlijk wat goedkoper.
Verder hoeven de Ammo Pouches natuurlijk niet als je een Cartrigde belt gebruikt.