Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
koen schreef:Ik denk dat ik toch voor de OD7 ga, vindt het donkere ietse mooier
U bent een van de eerste die OD7 boven OD3 verkiest
Het overgrote deel van de US verzamelaar prefereert OD3 spul... Je hebt dus erg veel geluk.
Jonhy Frost van dit forum heeft nog wel een OD7 M-1936 pistolbelt liggen...
Amerika verkocht denk ik eerder het Khaki spul omdat ze van het oude spul afmoesten. Ze wilden OD7 als standaardkleur voor alle webbing in hun leger. Ik denk dat je dus toch beter voor khaki zou gaan.
Laatst gewijzigd door Loek D. op 27 feb 2007, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik al een bijna complete britse webbing set heb( zonder blanco, ds schoon)
En de prijs is beter, In Ned-Indië gingen ze niet voor het schone, ik ken orginele webbingsets(brits), die met schoensmeer zwart zijn gemaakt omdat ze geen blanco hadden.
koen schreef:Ik denk dat ik toch voor de OD7 ga, vindt het donkere ietse mooier
U bent een van de eerste die OD7 boven OD3 verkiest
Het overgrote deel van de US verzamelaar prefereert OD3 spul... Je hebt dus erg veel geluk.
Jonhy Frost van dit forum heeft nog wel een OD7 M-1936 pistolbelt liggen...
Amerika verkocht denk ik eerder het Khaki spul omdat ze van het oude spul afmoesten. Ze wilden OD7 als standaardkleur voor alle webbing in hun leger. Ik denk dat je dus toch beter voor khaki zou gaan.
Haha ja, dat is grappig! Het US leger in wo2 maakte er zelfs een punt van dat de OD3 webbing met schoensmeer, verf en modder donker werd gemaakt ivm camouflage... Waarom maakten ze het dan niet meteen in OD7! Grappig is dat.
yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site
Weet iemand of er ook referentieboeken zijn die zich alleen maar richten op uniformen van de USAAF? Ik kan namelijk vrij weinig boeken vinden m.b.t. Amerikaanse uniformen, véél minder in ieder geval in vergelijking met Duits naslagwerk.
Kan iemand me tips geven i.v.m. een amerikaanse vlag?
Zou graag een hebben in mijn collectie en met ciney in het vooruitzicht wil ik daar toch eens kijken wat ze er liggen hebben.
Heb wel al aan het opzoeken geweest maar heb niet zoveel gevonden. Hopelijk kan een mede us verzamelaar me wat tips geven.
Richt prijzen zijn ook altijd welkom!
Wolly schreef:Kan iemand me tips geven i.v.m. een amerikaanse vlag?
Zou graag een hebben in mijn collectie en met ciney in het vooruitzicht wil ik daar toch eens kijken wat ze er liggen hebben.
Heb wel al aan het opzoeken geweest maar heb niet zoveel gevonden. Hopelijk kan een mede us verzamelaar me wat tips geven.
Richt prijzen zijn ook altijd welkom!
Als het voor WO2 is moet je er een hebben met 48 sterren. Die zijn makkelijk te herkennen omdat deze in rechte banen van onder naar boven en van links naar rechts staan, bij moderne vlaggen lopen de banen diagonaal en staan de sterren niet recht onder elkaar. Military issue-vlaggen zijn vaak zo gemarkeerd, maar de meeste zullen gewoon burger zijn. Er zijn vele verschillende formaten en de simpelste zijn gewoon gedrukt, terwijl de zwaardere uitvoeringen aan elkaar genaaide banen en individueel genaaide sterren hebben (of een mengvorm hiervan). Naar prijzen heb ik al een tijd niet gekeken dus daar kan ik geen zinnig antwoord op geven...