Ik verzamelde helmen. Nou ja, verzamelen is een groot woord, ik kocht er af en toe eentje zonder echt te weten wat ik deed. Na wat onenigheid met mijn vrouw verkoop ik er zo veel mogelijk. En nu ik ze verkoop kijk ik er eigenlijk veel aandachtiger naar. Zo heb ik (vrij onlangs zelfs) een M16A helm gekocht die zo te zien is doorgebruikt door de politie (zwartgeverfd, en hij lijkt sprekend op een helm die in het boek "De Nederlandse Stalen Helm 1916 - 1946" staat in het hoofdstuk over de M16 na 1927).
Nu ik 'm verkoop en vragen krijg erover, viel me pas op (na wat schoonmaken) dat er een halve CM stempel met "192" instaat. En dat er een stempel "207" in het metaal gestantst is (aan de korte zijde, dus de oorspronkelijke achterkant).
Kan iemand me meer vertellen over deze helm, en vooral waar die "207" stempel vandaan zou kunnen komen? Zover ik kan vinden (op internet en in het eerder genoemde boek) zijn M16 helmen niet op deze wijze gestempeld. Misschien heb ik dan een excuus om die helm toch te houden

Hieronder een aantal foto's.