US Airborne Pathfinder helm
-
- Lid
US Airborne Pathfinder helm
Heeft iemand info/foto's over WO2 helmen van de US pathfinders? Zagen die er hetzelfde uit als de para helmen of verschilden ze van elkaar?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Pathfinders hadden juist geen eenheidsmarkeringen op hun helmen....
De helmen werden gemarkeerd enkele dagen voor het vertrek naar Normandië....terwijl de Pathfinders nog in training waren....
Toen zij bij hun respectievelijke eenheden terug kwamen op de vliegvelden was er geen tijd meer om ook hun helmen te markeren....
Hierbij een voorbeeld van een M2 D-Ring US parahelm met Inland liner

Johan
De helmen werden gemarkeerd enkele dagen voor het vertrek naar Normandië....terwijl de Pathfinders nog in training waren....
Toen zij bij hun respectievelijke eenheden terug kwamen op de vliegvelden was er geen tijd meer om ook hun helmen te markeren....
Hierbij een voorbeeld van een M2 D-Ring US parahelm met Inland liner

Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Dat wordt een ingewikkelde uitleg met teveel soorten liners en teveel soorten shells omdat hier eens eenvoudig uit te leggen...
Een goede handleiding hiervoor is het boek
History of the M1 Helmet dooe Reynosa....
of
Steel Pots en Painted Steel van Armold....
Komt daarbij dat heel veel para's gewone M1 buitenhelmen droegen en dan is de chaos helemaal compleet...
Als ik wat ijd heb de volgende weken zal ik een wat foto's posten van verschillende US Parahelmen.....
Johan
Een goede handleiding hiervoor is het boek
History of the M1 Helmet dooe Reynosa....
of
Steel Pots en Painted Steel van Armold....
Komt daarbij dat heel veel para's gewone M1 buitenhelmen droegen en dan is de chaos helemaal compleet...
Als ik wat ijd heb de volgende weken zal ik een wat foto's posten van verschillende US Parahelmen.....
Johan
29th Let's Go!!!!!