Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vanaf 1945 werd het toegelaten een combat patch op rechtermouw te gaan dragen.....
Daar droeg men de eenheid waarmee men aan het front had gediend...
Een uitzondering hierop zijn de US para's die bij hun terugkeer naar de US op het einde van WO2 op de rechtermouw het kenteken droagen van de 1 Allied AB Army...... het hoger echelon waartoe alle AB Divisie behoorden...
Tegenwoordig mag men zelfs de hiudige eenheid eveneens rechts dragen als men met die eenheid gevechtservaring heeft.....
Daardoor zie je bv in Irak Amerikanen met eenzelfde patch links en rechts....
Aangezien het pas in 1945 ingevoerd werd zie je het idd heel weinig...
Wat wel gebeurde is een GI die via een andere eenheid naar huis roteerde de patch van z'n vorige eenheid op de rechtermouw naaide....
Op pagina 142 van Jonathan Gawne's US Army Photo Album zie je een voorbeeld...
Dus omdat je het weinig ziet is de waarde van een Ike jacket met deze patches ook hoger neem ik aan? Wat zal dan de gemiddelde waarde zijn met deze patches en compleet met andere emblemen (ribbons, enz.)?
Ik heb namelijk een advertentie op ebay gezien met een jacket met deze beide patches. Maar ik had het nog nooit gezien dus vandaar dat ik het even hier vraag.
Hier is een voorbeeld van iemand die bij de 15 Air Force diende vanuit Noord-Afrika en daarna bij het HK van het African Theatre of Operations werkte..... De 15AF Patch wordt gedragen als combat patch...