Zestig jarige herdenking weekend Slag om Arnhem.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja zou heel goed kunnen, ben niet zo thuis op het Duits gebied. Ik zal die veteraan van mijn eens schrijven en vragen hoe dat kamp hete. Heb jij toevallig ook contact met die veteraan? Dan zou je het hem ook kunnen vragen.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Stalag werden de 'afdelingen' genoemd.. de meeste gevangenen van Arnhem werden afgevoerd naar Stalag XI B... in de buurt van Hannover ergens... (eerst werden ze verzameld in Apeldoorn)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja hij heeft eerst een tijdje in Apeldoorn gelegen omdat hij gewond was. En toen is hij per vrachtwagen naar de Stalag gebracht. Volgens mij ook naar die XI B.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Zo te horen heb je een zeer enerverende week achter de rug Nico, maar wat een voldoening zal het je gegeven hebben.
Ben zelf natuurlijk ook aardig wat veteranen tegen het lijf gelopen, maar verder dan ze bedanken kwam ik niet daar het leek of ik een geheel bataljon :lol: bij de hand heb genomen die zaterdag.
Jammer dat ik geen Duitse veteranen heb gesproken, dacht van een aantal bejaarde Duitse "toeristen" wel dat het veteranen waren, maar begin dan maar eens een gesprek :roll: .
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja het was een zeer leuke en interessante week. :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Iemand misschien toch nog in gesprek geraakt met een Duitse Arnhem veteraan?.
Plaats reactie