Wat nu?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

6maanden? wat maakt dat dan uit

als ik er eerder achter gekomen was had ik het je eerder gezegd maar niemand heeft het ooit gezegt

maar jij wist het al naar aantal weken

Timo
Starting up again
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

6 maanden is veel Timo;
Ik heb net toegegeven dat dat mijn fout was, maar om dan nog steeds het volle bedrag terug te eisen ben jij het niet waard voor mij.

Jurryt
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Even voor de duidelijkheid. Griekenland heeft zelf nooit deze jasjes geproduceerd in deze grote verscheidenheid aan kleuren. Voor zover ik ze heb kunnen traceren is het allemaal Canadese aanmaak bedoeld voor export naar verschillende landen waaronder Griekenland, Belgie, Nederland enzovoorts enzovoorts. De aanmaakdata zouden tussen 1943 en 1947 liggen.

Overigens had iedereen een lichtje moeten doen branden bij het kijken naar diverse data. Als iemand zegt dat het Griekse jasjes zouden zijn, dan koop je toch nooit een Grieks jasje met een stempel van 1943 of 1944??? Toen was Griekenland nl. nog bezet en werden deze jasjes daar nooit geproduceerd. Er zijn overigens wel dergelijke jasjes getransporteerd naar de Griekse partizanen.

Wie heeft de valsheid van deze jasjes aangetoond?, waar staat dat? Wie heeft dat bewezen?.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Wilco Vermeer schreef:Even voor de duidelijkheid. Griekenland heeft zelf nooit deze jasjes geproduceerd in deze grote verscheidenheid aan kleuren. Voor zover ik ze heb kunnen traceren is het allemaal Canadese aanmaak bedoeld voor export naar verschillende landen waaronder Griekenland, Belgie, Nederland enzovoorts enzovoorts. De aanmaakdata zouden tussen 1943 en 1947 liggen.

Overigens had iedereen een lichtje moeten doen branden bij het kijken naar diverse data. Als iemand zegt dat het Griekse jasjes zouden zijn, dan koop je toch nooit een Grieks jasje met een stempel van 1943 of 1944??? Toen was Griekenland nl. nog bezet en werden deze jasjes daar nooit geproduceerd. Er zijn overigens wel dergelijke jasjes getransporteerd naar de Griekse partizanen.

Wie heeft de valsheid van deze jasjes aangetoond?, waar staat dat? Wie heeft dat bewezen?.

Helemaal mee eens. Maar volgens mij worden de opmerkingen die tussendoor staan niet gelezen. Men is te druk om elkaar voor rotte vis uit te maken.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

de jasjes zijn vals gestempeld

ze werden verkocht als brits daarom kon het goed dat er 43 in stond
Ik heb net toegegeven dat dat mijn fout was, maar om dan nog steeds het volle bedrag terug te eisen ben jij het niet waard voor mij

Ik eis niet het bedrag terug iets richting die waarde of iets vervangends
Starting up again
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Wie zegt dat de jasjes vals zijn?
Waar staat dat?
Wie heeft dat aangetoond en waarom?
De jasjes zijn nl pertinent niet vals. Ze zijn misschien voor iets verkocht wat het niet is, maar toon mij eens aan dat ze vals zijn???
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Helemaal mee eens. Maar volgens mij worden de opmerkingen die tussendoor staan niet gelezen. Men is te druk om elkaar voor rotte vis uit te maken.
ik heb ze gelezen

en een paar pagina s terug staat door wie ze vals zijn ''verklaard''
Starting up again
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

En waarom dan. Hoe is dat aangetoond. Ik ben het nl pertinent oneens met die conclusie. Ze zijn niet vals. Het zijn geen Britse jasjes, maar ze zijn niet vals of vals gestempeld.
Toon dit eens aan, laat eens duidelijk blijken waarom.
Als er geconcludeerd wordt dat de stempeling niet Brits is klopt dit helemaal, maar dat maakt het nog geen valse stempeling.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Wie zegt dat de jasjes vals zijn?

Waar staat dat? Paginas terug

Wie heeft dat aangetoond en waarom? Een bevriende verzamelaar van guido omdat ik hem mijn verzameling liet zien en toen vroeg hij of hij stempels mocht zien nadat ik zei van wie ik het jasje had.

De jasjes zijn nl pertinent niet vals. Ze zijn misschien voor iets verkocht wat het niet is, maar toon mij eens aan dat ze vals zijn??? Kijk naar de stempels

Afbeelding


Afbeelding
Starting up again
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Er staan griekse stempels in dat rondje dus daar hoord een 6 in te staan die is weg gehaald die 0 staat nooit in britse bd en het getal 30 ook niet

er zijn geen sporen van een label
de broad arrow klopt niet dus

en er staat 1943 in in een griekse battledres met een nep broadarrow dat is toch behoorlijk nep
Starting up again
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Wat is er dan vals aan de stempels?
DE stempeling is aangepast, inderdaad.
Waarom werden de stempelingen aangepast?
Omdat het exportproducten izjn.
Ik zie hier geen stempeling die valsheid aantoond.
Ik zie stempels die aangeven dat de jasjes niet bedoeld zijn geweest voor het Britse of Canadese leger, maar zijn bedoeld om aan anderen door te leveren zoals onder andere aan de Griekse partizanen, maar ook aan Zuid-Afrika, Nederland, Belgie enz. is mogelijk.

Ik bedoel dus dat je groot gelijk hebt dat wanneer ze je als Brits verkocht zijn, dat je je "belazerd" voelt. Maar je kan nooit zeggen dat het hier valse stempels betreft want dat is geenszins aangetoond.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dit is overigens niet nep.
De stempel aan welke jij als Grieks refereert, is volgens mij gewoon een afstempeling die betekend dat ze niet meer bestemd zijn voor het origineel bedoelde leger. Waar staat dat deze stempels Grieks zijn? Ik ben in geen enkele handleiding nog tegengekomen dat dit zo is.
Het jaartal kan heel goed wel degelijk correct zijn. Aan het einde van Wo2 zijn vele voorraden ongebruikt materiaal afgestempeld en coorverkocht aan anderen of gedropt bij andere landen. Dit is nog in Wo2 al gebeurd om die landen in de gelegenheid te stellen hun legers weer op te bouwen.

Nogmaals je hebt gelijk dat je je "bekocht" voelt als ze je voor Brits verkocht zijn, maar je mag niet iets als "vals" betitelen als het niet vals is.
Overigens als je ze bij mij had gekocht had ik gewoon hetzij je de jasjes laten terugsturen en je geld terug gegeven en de verzendkosten met je gedeeld, hetzij een andere prijs afgesporken omdat ze niet "Brits" zijn, maar historisch zeker heel interessant.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Timo schreef:Mod: zet er maar een slot op
...
Jurryt schreef:Zet er alsjeblieft een slotje op
...
Guido schreef:waarom een slot er op? zo wordt het nog uitgesproken!
Ik zie antwerpx en Ernst-H niet online, dus ik bemoei me er maar even mee. Verstand van verzamelen heb ik niet, maar ik zie wel dat dit op deze manier op niks uit gaat lopen. De deal die gesloten is tussen Timo en Jurryt is door hen beiden zo afgesproken, al is dat nu een half jaar geleden. Wat mij betreft mogen ze dit dan ook samen afhandelen, al lijkt het er nu (helaas) niet op dat dit nog gaat lukken.

De discussie over echt of vals is op zich wel interessant, maar die misschien beter losstaan van deze transactie. In een eigen topic dus.

Om te voorkomen dat het meer van hetzelfde wordt en dat er nog meer beschuldigingen over-en-weer vliegen gaat hier (tijdelijk) een slot op. antwerpx en Ernst-H mogen bekijken wat hier verder mee gaat gebeuren.
Gesloten