[INFO]M1910 Intrenching Tool

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

[INFO]M1910 Intrenching Tool

Bericht door Dodo »

Misschien kan ik een M1910 Intrenching tool kopen. Naar mijn idee ziet het er goed uit, maar ik zal voor de zekerheid toch even de foto's op dit forum plaatsen, voordat ik een bod doe.

Foto 1:

Afbeelding

Foto 2:

Afbeelding

Foto 3:

Afbeelding

Wat denken jullie?

Alvast bedankt,

Roeland
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Het enige waar ik moeite mee heb is de achterkant van de schep, deze lijkt wel gepuntlast. Misschien een nieuw stuk opgezet? De schepjes die ik heb zijn allemaal geheel gelast. Ik denk dat Johan willaert je wel meer kan vertelen. :wink:
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1751
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Afgezien van inderdaad die puntlasjes lijkt deze schep me verder wel OK. Ik kan het op de foto's niet goed zien, maar als het goed is zijn zowel de houten steel als het metaal (boven het blad) gestempeld met "US" als het een WO1 productie is en ook nog "Ames 1942" als het een WO2 productie is. Zoals ik je al heb laten zien hebben sommige schepjes ook een "flaming bomb" gestempeld, maar dit is erg zeldzaam. Kun je om close-ups van de markeringen vragen? De hoes is gewoon standaard. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een schepje ben tegen gekomen met deze puntlasjes op de onderkant; alleen met een lasrups. Wat vragen ze ervoor? Ik heb hier een tijdje geleden een paar foto's van een stel M1910 schepjes gepost; zoek die maar even op als je ze wil vergelijken.

Grtn :wink:

David
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Minimale prijs is 65 €. Ik heb gevraagd naar detail foto's.

Alvast bedankt!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De verkoper verteld dat er ook versies waren zonder markeringen, dat dit lag aan de fabrikant...

Vind ik vreemd, want in de GI Collectors Guide staat dat er markeringen bij horen. Earlymb heeft t me zelfs laten zien!

Ik denk dat ik dit even laat schieten. Geen markeringen en puntlas roepen toch enkele vraagtekens op...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1751
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik ben zelf nog nooit originele schepjes zonder markeringen tegengekomen. Het is natuurlijk mogelijk dat de markeringen door slijtage nauwelijks meer zichtbaar zijn, maar als die in het metaal niet zichtbaar meer is zal er al weinig van het schepje over zijn. Er bestaan goede en slechte replica's van deze schepjes en ook originele zijn nog wel te vinden, dus je doet er inderdaad verstandig aan deze te laten schieten denk ik. Ik kan je niet verzekeren dat deze schep fout is, maar ook niet dat hij goed is. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Ik heb me laten vertelen dat dit naoorlogse Franse schepjes zijn.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1751
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat het een Frans schepje is. Wacht tot je er eentje vindt met de goede stempels.

Grtn

David
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

seabee schreef:Ik heb me laten vertelen dat dit naoorlogse Franse schepjes zijn.
mmm, bedankt! :)

T geld is nu naar een beter doel gegaan, dus ik mag weer even sparen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie