Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"Aangeboden: baret met embleem daarop van de Prinses Irene Brigade.Embleem is met een beugel bevestigd.(ouderwetse manier.) Label aan het baret met de tekst. 1935 -ELO- 58. porto voor koper."
dit kan niet toch?!
PIB werd pas tijdens de Tweede Wereld Oorlog opgericht.. hoe kan er dan een label met 1935 in zitten?!
*of het moet een oud vooroorlogs model zijn dat nog opgevist is uit de depots *
Proos schreef:Het is een vraag, maar meer voor de verzamelaars.
>>> verzamelaars
zat er al op te wachten maar had het toch maar bij vragen gegooid omdat het in principe gaat om het feit dat de PIB pas TIJDENS de oorlog is opgericht..
geen idee eigenlijk. In 1935 gebruikten ze zeer weinig baretten, volgens mij hadden ze het toen zelfs nog niet... gebruikten ze schuitjes. Betwijfel dat het dan de datum is....
Yorick schreef:maar hoe komt er dan 1935 op te staan?
Een jaartal kun je er zo inzetten met een stempel. Is natuurlijk makkelijk te vervalsen. Maar heb je een foto van de binnenzijde? Staat er trouwens ook wel het Britse pijltje erin? Misschien is het wel geen Britse baret.
Zeer verdacht, ook die datum PIB is pas in de oorlog opgericht, en volgens mij werden er in 1935 nog geen baretten gedragen door de Engelsen, kan dat ik het mis heb!
Ik ben even snel in de boeken gedoken. daar kwam ik de volgende tekst tegen: The field service cap specifified in 1937. General service cap went into service in 1943. Khaki beret specified in October 1942. Black beret specified in 1924 for RTR.