onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
eskeblaf
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 22:46

onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door eskeblaf »

Hallo allen,

Ik heb een aantal weken terug 2 inerte mark 2 25pdr hulzen gekocht bij de lokale kringloop.
Nu heb ik vrijwel alle markeringen op de bodem weten te ontcijferen behalve de fabrikanten, welke mij zouden kunnen aanwijzen van waar deze hulzen afkomstig zijn.

Na wat gegoogle kom ik echten niet verder, maar heb ik wel dit forum gevonden, dus nu aan jullie de vraag:
is er iemand bekend met de volgende 2 fabrikant-markeringen: F&L en RM/C voor 25 ponder casings?

Wanneer nodig kan ik ook foto's ervan posten, aangezien de / in RM/C nog een paar streepjes erbij heeft waarvan ik twijfel of deze erbij horen of beschadigingen zijn.

Bij voorbaat dank,
Eskeblaf
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door WO2NLLzoeker »

Ik heb na eventjes zoeken de F&L weten te ontcijferen F&L= Fisher & Ludlow LTD, Birmingham
Alleen de RM/C kon ik niet vinden ik heb ook geprobeerd zonder / maar dan kwam ik uit op een fabriek in Pakistan uit de jaren 50 wel stond er dat een los staande C uit india was maar verder kwam ik niet
:+ :+
eskeblaf
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 22:46

Re: onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door eskeblaf »

dankuwel! dat is al meer dan ik zelf heb kunnen vinden :)

ik zal de foto's die ik heb hier delen, misschien helpen die.
2018-03-24 15.35.28.jpg
2018-03-24 15.35.15.jpg
Natuurlijk zijn alle andere leuke weetjes betreffende deze hulzen welkom, ik heb ze gekocht omdat ik fan ben van britse militaria en deze leken mij een mooi begin van een toekomstige collectie.
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door WO2NLLzoeker »

Ik ben ook wel fan van britse militaria ik zoek ook met een metaaldetector en vind heel vaak van die grote stukken 25pdr ontsteker stukken die zijn ook altijd wel leuk
:+ :+
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door ammo »

De huls op de laatste foto is Canadees.
RM/C =Robert Mitchell Co.Ltd., Villestreet St Laurent Canada.
Nemo Me Impune Lacessit
eskeblaf
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 22:46

Re: onbekende maker van 2 25pdr hulzen

Bericht door eskeblaf »

Wauw! dat is cool om te weten!

Dankjulliewel voor de snelle reacties, leuk om te weten waar de hulzen vandaan komen!
Plaats reactie