Jullie mening over deze M41 jacket?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Daan S.
Lid

Jullie mening over deze M41 jacket?

Bericht door Daan S. »

Wat is jullie mening van deze M41 jacket? Ik vind hem wel oke maar hij is niet gedateerd? Graag hoor ik jullie mening, onderbouw deze en reageer alleen als je het zeker weet, en niet zoals vele doen; lijkt origineel oid. want daar heb ik niks aan!

Afbeelding
Afbeelding
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 29 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ziet er OK uit; alleen is die naam er wellicht na-oorlogs ingekalkt. De knopen, rits en label zijn goed, en de slijtage aan mouwen en nek schijnt mee te vallen, hoewel ik het niet helemaal goed kan zien. Zie mijn antwoord op je PB. Even kijken wat de anderen ervan zeggen, maar ik ben van mening dat deze helemaal goed is. Mag ik vragen wat ze ervoor vragen? :)

Grtn

David
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

rits ziet er goed uit jas ziet er niet echt zwaar gebruikt uit de aan hals en mouwen vna de jacket
knopen lijken mij ook correct naargelang de M41's die ik al mijn handen heb gehad dan toch (originele he)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ikzelf denk dat het er goed uit ziet!
Alleen die naam ja, als het jack gedragen is (wat in dit het geval is) zou er toch wel enige vervaging mogen optreden.

Maar voor de rest, ok!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

probeer effe uti te zoeken wat er in die twee zwarte vlakjes stond wss een of ander nummer van de drager
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

een laundry code mss, maar die zien er nogal vervaagd uit. Als het iets is als dit: S-8206 dan zit je goed. (Initiaal van de achternaam, en de laatste 4 cijfers van het registratienummer)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie