Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooyman schreef:Heeft iemand misschien een idee waar ik een dergelijke fiets kan vinden daar het me leuk lijkt een display te maken met een dergelijke fiets waar ik dan wat uitrusting en dergelijke aan hang en hem bij een pop zet.Bij voorbaat dank.
Hier is een Amerikaan..... op een Hollandse fiets..........
Bedankt Barry voor de door jou gedane moeite.
Wat kost zo'n gerestaureerde fiets?, heb zelf namelijk liever een ongerestaureerde daar ik van plan ben hem in de drie kleuren camo te spuiten en er de nodige uitrusting aan te hangen zoals een soort van Duitse fiets gereedschap kist die ze aan de stang hadden hangen.
waarom zou je 'm in cammo spuiten. vraag mij af of de meeste duitsers wel de tijd ervoor namen. Ze jatten (of vorderen) gewoon een fiets en rijden erop..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Dodo schreef:waarom zou je 'm in cammo spuiten. vraag mij af of de meeste duitsers wel de tijd ervoor namen. Ze jatten (of vorderen) gewoon een fiets en rijden erop..
Omdat ze dat nu eenmaal ook deden en het natuurlijk bijzonder mooi staat .
En we zijn weer een stapje verder gekomen. Vandaag een handelaar/restaurateur gesproken die nog 4 ongerestaureerde vooroorlogse fietsen had staan, Morgenvroeg kan ik eventueel even gaan kijken en waarschijnlijk ook wel wat foto's maken. Reken even op een prijs van om en nabij de 100,00 euro. Interesse?
barry schreef:En we zijn weer een stapje verder gekomen. Vandaag een handelaar/restaurateur gesproken die nog 4 ongerestaureerde vooroorlogse fietsen had staan, Morgenvroeg kan ik eventueel even gaan kijken en waarschijnlijk ook wel wat foto's maken. Reken even op een prijs van om en nabij de 100,00 euro. Interesse?
Zeker, als je wat meer weet verneem ik het graag van je.
barry schreef:Okay, zal even kijken of ik van de week een gaatje vind om even bij hem langs te gaan, en dan zie je het resultaat wel hier op het forum verschijnen.
Okay dan, vandaag ben ik even bij de beste man langs geweest en heb een blik mogen werpen op zijn verzameling oude fietsen en bromfietsen. Hij heeft op dit moment drie ongerestaureerde vooroorlogse damesfietsen en een vooroorlogse herenfiets staan. Naar mijn bescheiden mening zijn al deze fietsen daadwerkelijk vooroorlogs.
Vooroorlogse fietsen bestaan dus nog in ongerestaureerde staat, dat is ondertussen wel zeker, en de prijzen hiervan schommelen tussen de 70,00 en 100,00 euro.
Nu iets van een meer practische aard: hoe gaan we de eventuele bezichtiging en de overdracht regelen indien er nog interesse is van jouw kant?
barry schreef:Okay dan, vandaag ben ik even bij de beste man langs geweest en heb een blik mogen werpen op zijn verzameling oude fietsen en bromfietsen. Hij heeft op dit moment drie ongerestaureerde vooroorlogse damesfietsen en een vooroorlogse herenfiets staan. Naar mijn bescheiden mening zijn al deze fietsen daadwerkelijk vooroorlogs.
Vooroorlogse fietsen bestaan dus nog in ongerestaureerde staat, dat is ondertussen wel zeker, en de prijzen hiervan schommelen tussen de 70,00 en 100,00 euro.
Nu iets van een meer practische aard: hoe gaan we de eventuele bezichtiging en de overdracht regelen indien er nog interesse is van jouw kant?
Hallo Barry,
Bedankt voor de door jou gedane moeite, stuur je een pb.
een kennis vertelde me laatst dat de duitsers ook speciale
wehrmacht fietsen hadden dit nadat ik een (volgens hem) fietsen pomp van zon fiets had gevonden met de detctor ik heb daar later zoveel fietsenpompen gevonden dat ik eventjes dacht dat daar de oorlog was uitgevochten met fietsen pompen.
maar is dit waar van die fietsen? en dat zijn die dan waar mooyman het overhad met zon doosje onder de stang en een speciale bagage dragger waar je uitrusting aan kunt hangen. volgens mij heb ik nog een plaatje van zon fiets ik zal eens even kijken.
wittmann schreef:een kennis vertelde me laatst dat de duitsers ook speciale
wehrmacht fietsen hadden dit nadat ik een (volgens hem) fietsen pomp van zon fiets had gevonden met de detctor ik heb daar later zoveel fietsenpompen gevonden dat ik eventjes dacht dat daar de oorlog was uitgevochten met fietsen pompen.
maar is dit waar van die fietsen? en dat zijn die dan waar mooyman het overhad met zon doosje onder de stang en een speciale bagage dragger waar je uitrusting aan kunt hangen. volgens mij heb ik nog een plaatje van zon fiets ik zal eens even kijken.