Origineel?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

het jasje kan goed zijn. maar de pegasus emblemen lijken na oorlogs gezien de kleur.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ja die emblemen lijken mij ook niet oke, je hoeft eigenlijk ook alleen maar naar de prijs te kijken, toch? 8)
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

moeilijk.. de emblemen zien er niet echt overtuigend uit, ik zou het dan ook niet doen.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Zit er mij niet goed uit.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Stravers schreef:Ja die emblemen lijken mij ook niet oke, je hoeft eigenlijk ook alleen maar naar de prijs te kijken, toch? 8)
Devilmorfose schreef:moeilijk.. de emblemen zien er niet echt overtuigend uit, ik zou het dan ook niet doen.
jr. schreef:Zit er mij niet goed uit.
Waarom niet? Dit kan iedereen zeggen hè...
Vertel eens waarom de emblemen er niet goed uit ziet, en zeker van junior (een Duits verzamelaar) wil ik wel eens horen waarop hij zijn mening baseerd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Jammer dat foto's op marktplaats vaak zo slecht zijn.


Rick
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

In feite zegt de verkoper ook helemaal niet dat de patches origineel zijn:
Zie foto; originele battledress pattern 40 uit 1944. Maat 16. Past prima op pop.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

LHek schreef:In feite zegt de verkoper ook helemaal niet dat de patches origineel zijn:
Zie foto; originele battledress pattern 40 uit 1944. Maat 16. Past prima op pop.
Inderdaad, helaas dat de advertentie verwijderd is, kan nu niet meer de emblemen bekijken, ging het hier om de gedrukte emblemen of de geborduurde? Beide kwamen in de oorlog voor!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

gedrukte... leken mij ook naoorlogs
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Miesjel, ik heb hier in de kast zo'n embleem liggen, eens gekocht op Ciney. :wink:
Miesjel schreef:
Stravers schreef:Ja die emblemen lijken mij ook niet oke, je hoeft eigenlijk ook alleen maar naar de prijs te kijken, toch? 8)
Devilmorfose schreef:moeilijk.. de emblemen zien er niet echt overtuigend uit, ik zou het dan ook niet doen.
jr. schreef:Zit er mij niet goed uit.
Waarom niet? Dit kan iedereen zeggen hè...
Vertel eens waarom de emblemen er niet goed uit ziet, en zeker van junior (een Duits verzamelaar) wil ik wel eens horen waarop hij zijn mening baseerd.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dat hoeft niet te zeggen dat deze WEL origineel zijn Jr ;) Deze LIJKEN ons/mij niet origineel. (kan je niet zeggen omdat je hem niet in je handen hebt) Misschien is zelfs jouw patch ook niet origineel ;) wie weet
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

jr. schreef:Miesjel, ik heb hier in de kast zo'n embleem liggen, eens gekocht op Ciney. :wink:
Als ik me niet vergis zijn er van zo'n beetje alle patches wel verschillende versies (zie de 101 patch voor een heel duidelijk voorbeeld.
Het feit dat de kleur of het model niet precies overeenkomt met 1 van die versies wil niet zeggen dat hij fout is, hij is pas fout als hij met geen enkele orginele versie overeen komt..

Ik wil niet zeggen dat de patches orgineel zijn, ik heb er namenlijk de ballen verstand van, ik wil alleen zeggen dat je niet zo snel moet zijn met je oordeel, of als je toch zo graag snel wilt zijn op zijn minst je oordeel wilt onderbouwen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dus het kan zijn dat ik het misheb, ik heb hier ook een zéér vroeg embleem vd. 5de SAS liggen en dat is donker, mss werd het later naar de oorlog toe lichter en kan deze wél origineel zijn?
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Plaats reactie