Leger onderdelen ww2

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Eerste vraag(komen waarschijnlijk nog meer over andere landen)
Welke onderdelen had het Amerikaanse leger tijdens ww2
En dan bedoel ik de hele lijst van grondtroepen, luchtmacht, paratroepen, luitenant, majoor enzovoort echt alle soorten ik denk dat jullie nu wel snappen wat ik bedoel
Het liefst Nederlandse namen maar Engels is ook goed
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door RvL »

Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Hier staat alles in wat ik vroeg?
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door RvL »

Heb je de link al bekeken?
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Ja heb ik gedaan maar klinkt misschien niet leuk maar is niet zo bedoeld (want ik ben hier heel blij mee)
Maar ik zie niks van de verschillende leger onderdelen met majoor luitenant enzo en ik zocht meer informatie over de uitrusting en zo en ik zie ook niks over para troepen en al die verschillende onderdelen van het Amerikaanse leger
Maar nog maals ik ben er echt blij mee en zal er zeker wat aan hebben
Gebruikersavatar
jelmer04
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:39
Locatie: Surhuisterveen

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door jelmer04 »

Jorn, nu moet je echt eens ophouden!
Je zegt 24/7 dat wij complete lijsten aan jouw moeten 'geven' terwijl je niks zelf researcht.
Wij hebben al onze kennis van zelf researchen en specifiekere dingen te vragen aan mede-verzamelaars!
Nu moet jij dat ook eens gaan doen, want het begint voor mij in ieder geval vreselijk irritant te worden.
Daarnaast ook nog de 'valse' beloftes dat je het dit keer wel weer researcht.....
Ik ben er een beetje klaar mee inmiddels.
Groet
Quansem Ilep ( Always First )
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Sorry hoor maar ik heb zelf research gedaan en ik vraag niet om complete lijsten misschien kwam het zo over maar als iemand wil zegen welke soorten leger onderdelen er waren in Amerika tijdens ww2 en ik heb al eerder gezegd wat dan want ik heb dat zelf al gezocht maar ik kon het niet vinden
Maar ik heb de belofte gedaan en daar heb me ook nog aan gehouden want ik wil dan bv ook opzoeken welke wapens ze hadden welke uniformen welke rang droeg waar ze hebben gevochten (word waarschijnlijk weer een ander document dus ik wil en ben al bezig maar sorry voor die indruk maar ik ben al weer actiever bezig(of ga bezig nog meer weer) ik heb nu vakantie dus nu kan ik weer echt aandachtig bezig hier mee want ik heb grootste plannen maar voor dat helemaal uitgewerkt is zijn we weer een paar jaar verder denk ik (hoop het niet maar denk het wel met school)
Maar ik heb deze vraag pas gesteld toen ik zelf niks kon vinden
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door RvL »

Maar wat kun je niet vinden? In de link die ik je stuurde staan waar alle divisies zijn geweest. Als je op Google intypt welke rangen er waren, kom je ook een eind.
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

En Jelmer en ieder ander sorry ik weet ik heb in het beging een verkeerde indruk gegeven en van die indruk wil ik af want zo was ik nooit ik zo voor ik forums ontdekte. Uitleg:
Ik had iets gekocht of gekregen ging achter de iPad of tablet zitten voor 1/2 uur en zocht het voor op met verschillende dingen op Google intypen en kijken of ik iets vond en zelf de zelfde dingen opzoeken en kijken of ik niks gemist had had ik in die 1/2 uur nog niks gevonden ging ik de volgende dag weer 1/2 uur op de zelfde manier zoeken en dat msichien 3/4 dagen achter elkaar

Maar nu heb ik forums ontdekt en heb ik weinig tijd met school dus gooi ik alles hier neer zo van zij weten het wel.
En hier moet ik van af en wil ik ook van af zo veel tijd als toen kan ik er niet meer aam besteden maar dan wordt het maar iets meer dagen een kwartier of half uur als ik tijd heb dan in het weekend daar moet ik weer heen maar dat gaat nog wel even duren ben ik bang
Maar komt denk ik wel weer
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

RvL schreef:Maar wat kun je niet vinden? In de link die ik je stuurde staan waar alle divisies zijn geweest. Als je op Google intypt welke rangen er waren, kom je ook een eind.
Wat dom van me echt ik schaam me nu we heel erg ik zocht verkeerd :bonk: :zapped: :| :roll: :cry: _/-\o_
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

RvL schreef:Maar wat kun je niet vinden? In de link die ik je stuurde staan waar alle divisies zijn geweest. Als je op Google intypt welke rangen er waren, kom je ook een eind.
Maar misschien een domme vraag maar dat zijn ook de paratroepen?
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Ja oké ja ik heb het nu gevonden op internet dank u
Gebruikersavatar
jelmer04
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:39
Locatie: Surhuisterveen

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door jelmer04 »

Jorn. schreef:
RvL schreef:Maar wat kun je niet vinden? In de link die ik je stuurde staan waar alle divisies zijn geweest. Als je op Google intypt welke rangen er waren, kom je ook een eind.
Wat dom van me echt ik schaam me nu we heel erg ik zocht verkeerd :bonk: :zapped: :| :roll: :cry: _/-\o_
Misschien is het handig om referentiemateriaal te kopen...
Quansem Ilep ( Always First )
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door Jorn. »

Hoe bedoeld u?
Gebruikersavatar
jelmer04
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:39
Locatie: Surhuisterveen

Re: Leger onderdelen ww2

Bericht door jelmer04 »

Boeken enzo
Quansem Ilep ( Always First )
Plaats reactie