Willys Jeep vraagje!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
junior
Lid
Contacteer:

Willys Jeep vraagje!

Bericht door junior »

Voor de Jeep-kenners,
Ik heb de mogelijkheid om deze Jeep te kopen voor iets rond de €3000. Ten eerste, is dit een goede prijs en ten tweede, is deze Jeep WO2?
MVG,
Jr.

Afbeelding
en
Afbeelding
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

De Jeep is ook gerestaureerd...
ZENA
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Kijk eens hier:

http://www.jeeparts.nl/Nieuws_Agenda/Ju ... _Hotch.htm

En dan naar de Jeep... voor 3000 euro kan je eigenlijk niet echt een buil vallen denk ik.
Dan heb je een Hotchkiss, is het nog steeds goedkoop hoor.

Wel 2 verzoekjes als je hem koopt:
- haal die deuren eruit
- spuit hem over in een legerkleur

Verder ziet ie er wel aardig uit denk ik.

Hoe is ie technisch?

[/url]
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Dus deze is na-oorlogs? Zo een Hotchkiss uit de Vijftiger-jaren?
ZENA
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Weet ik niet.... moet je die checklist afgaan.

Zou kunnen dat het een echte oorlogse willy's/ford is, maar wie verkoopt dat nou voor 3000 euri?

Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen wat het is... de prijs brengt me aan het twijfelen namelijk aangezien een 'echte' verkocht wordt voor meer dan 10000 euro tegenwoordig (iets dat ik echt ziek duur vind overigens!).
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Gij kopen, u pa zeker :lol: :lol:

En ja , oorloge willys kosten zo'n 12000€
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Id Gilles, de ezel betaalt. :) En vor 3000 kan je het niet laten liggen hé!
ZENA
gilles
Lid

Bericht door gilles »

de ezel :roll: :roll: :roll: .

Als u pa dit leets zal hij het geld meer van u bankrekening afhalen :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Dan kan je bijleggen, we gaan deze nl. ombouwen tot een SAS. :P
gilles schreef:de ezel :roll: :roll: :roll: .

Als u pa dit leets zal hij het geld meer van u bankrekening afhalen :P
ZENA
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

mjah hoogstwaarschijnlijk is hij naoorlogs maar dat maakt juist geen jotem uit als je hem volledig gaat ombouwen het zou zonde zijn om een originele ford of willys om te bouwen naar een SAS . voor 3000 kun je niet slecht zijn aangezien een nieuw chassis en een nieuwe body al meer dan 3000 kosten

ik zou zeggen go for it maar goed dat ik geen 3000 heb liggen anders had ie voor mij geweest ;) om hem lekker op te spuiten en te gebruiken als medicjeep ;)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 29 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Dat is een M201 Hotchkiss jeep. De prijs is zeker niet verkeerd als hij in originele staat is en in goede staat verkeerd. Een goede oorlogs jeep begint bij 12000 euro. Je kan hem inderdaad een goede kleur geven en markeringen, maar probeer hem niet naar oorlogs om te bouwen. Daar zijn er al te veel van. Heb je meer foto's? 8)

Grtn

David
Marc 82 Recon
Lid

waarom zou hij hem niet in oorlogs model mogen maken earlymb?
ligt eraan waarvoor je hem zou willen gebruiken he als ie hem voor re-enactment wil of gewoon rond te rijden waarom niet dan he waarom dan een originele willys of ford gebruiken? als je een goedkopere hotchkiss kan gebruiken
Private Burges, Marc J
19900519
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 29 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Marc 82 Recon schreef:waarom zou hij hem niet in oorlogs model mogen maken earlymb?
ligt eraan waarvoor je hem zou willen gebruiken he als ie hem voor re-enactment wil of gewoon rond te rijden waarom niet dan he waarom dan een originele willys of ford gebruiken? als je een goedkopere hotchkiss kan gebruiken
Het is prima om er lekker mee rond te scheuren. De problemen komen pas bij een evt. verkoop. Ik weet al van teveel gevallen waarin mensen gewoon zijn oplicht omdat ze dachten een echte oorlogsjeep te kopen, wat later een M201 bleek te zijn. Bovendien zitten er zoveel detailverschillen tussen een MB en een M201 dat 100% ombouwen toch niet lukt. Bovendien zijn M201 in originele (lees: Franse) staat ook echt wel wat waard, en ik vind ze zeker niet minder dan een oorlogsjeep. Ze zijn gewoon iets anders dan dat. Ik vind het altijd een beetje triest als ik zie dat een mooie jeep ter waarde van honderden euro's aan originele spullen eraan heeft hangen terwijl de basis gewoon na-oorlogs is. Het is hetzelfde als een Landrover aankleden met allerlei spullen uit de oorlog als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb hier al vrij veel mee te maken gehad en bijv. Keep Them Rolling laat ze ook niet toe, ook al zien ze er op het oog hetzelfde uit als een echte oorlogsjeep. Een Hotchkiss heeft dat verleden gewoon niet. Als je daar niet mee zit is het prima, maar dan moet je ook niet extra gaan betalen voor dat verleden. :wink:

Grtn

David
Marc 82 Recon
Lid

dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk volgens jou een jeep van een goede 12.000 euro moet kopen voor re-enactmentdoeleinden zodat hij binne de kortste keren volledig naar de vaantjes is waarschijnlijk en dat je weer bijna de helft aan nieuwe onderdelen mag gaan kopen.
tenzij je voor een paar duizend euro minder een hotchkiss kunt kopen die beetje kunt ombouwenzodat hij er voor 98% op lijkt

het is waarschijnlijk niet de bedoeling deze jeep om te bouwen om deze te verkopen voor jr.

persoonlijk heb ik er geen probleem mee om een hotchkiss te laten ombouwen en op oorlogs te laten lijken al laat je der de willys plaatsjes inzetten op je dashbord probleem is dat er mensen zijn die ja willen verkloten voor iedereen door hotchkiss te verkopen als willys en ford aan mensen die der geen jotem van kennen dat vind ik ook verkeerd maar als je hem ooit zou verkopen en je verteld de waarheid is er volgens mij geen probleem.

ikzelf ga over een paar maanden zelf beginnen aan een jeep maar ik ga bijna voor alles nieuw.

KTR tjah daar kan ik mijn gedacht over gaan zeggen over die groep maar ik ga me netjes houden ook al ga ik over mijn nek als ik een KTR wagen voorbij zie rijden met de totale verkeerde groene kleur met hun roodwit gekleurde wieldoppen vlaggen en shit eraan om nog maar te zwijgen van hoe ze erin rijden maarja ik ging braaf blijven
Private Burges, Marc J
19900519
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Een zéér GROOT FOUTJE DE PRIJS IS NIET 3000 MAAR 12000. Ik zat met iets totaal anders in mijn hoofd... :oops:
ZENA
Plaats reactie