Vraag over KNIL foto opa

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Vraag over KNIL foto opa

Bericht door Telemark »

Beste lezer,

Ik ben al een aantal jaar bezig met historisch onderzoek naar het verblijf van mijn opa in Nederlands-indie/krijgsgevangenschap in Japan.

Ik ben op zoek naar iemand die mij wat meer kan vertellen over deze foto. Deze foto is van de week opgedoken bij een familielid van mij.
Ik heb echt geen kaas gegeten van uniformen en onderscheidingen van het Nederlands leger van voor 1940.
Mijn opa draagt op deze foto 2 onderscheidingen die voor mij onbekend zijn, op internet vind ik ook geen soortgelijke en het type uniform kan ik ook niet plaatsen. Wie kan mij hierbij helpen?

Onderstaande foto is genomen in 1936 vlak voor het vertrek naar Nederlands - Indie.
Hij is bij aankomst ingedeeld bij Depot kustartillerie te Soerabaia en is overgeplaatst naar Balikpapan, Batavia en Tjilatjap.
Hij diende bij de 5e compagnie kustartillerie in Tjilatjap toen hij krijgsgevangen werd genomen.
Elk vorm van informatie van kustartillerie compagnieen in Nederlands-indie tussen 1935 en 1942 is welkom!
Bijlagen
opa kleiberg.jpg
Verplaatst van Verificatie & taxatie (geallieerd) naar Algemeen (geallieerd) op 14 nov 2019, 20:17 door Erik

Emmie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021, 16:09

Re: Vraag over KNIL foto opa

Bericht door Emmie »

Hoi Erik,
Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik ben onlangs begonnen met het historisch onderzoek van mijn opa. Op de interneringskaart van mijn opa staat ook dat hij diende bij de 5e compagnie kustartillerie in Tjilatjap. Ook draagt hij hetzelfde uniform. Heeft u inmiddels al meer kunnen ontdekken over dit uniform of over de 5e compagnie kustartillerie te Tjilatjap?
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Vraag over KNIL foto opa

Bericht door Veltro »

Het is een donkerblauwe Manschappen Attila van het KNIL.
De biezen zullen rood zijn (Artillerie)
Ik heb zelf een set van de Infanterie in de collectie.

Groet,
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Plaats reactie