Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze GP Bag heeft een voor mij onbekende kleur combinatie. Ik ken deze bags wel in helemaal OD of helemaal khaki of khaki met een mint kleurig randje maar niet deze. Heeft iemand meer info over deze kleurencombinatie of voor wat voor soort eenheid deze gebruikte.
Lijkt mij een standaard GP bag in de "transitional colors", de overgangs periode waarin werd overgestapt van khaki naar groen. Bestaande stocks khaki-kleurige stof werden natuurlijk eerst opgemaakt, terwijl nieuw bestelde stof geverfd zou zijn in de nieuwe voorgeschreven kleur. Daarom zijn voorwerpen gemaakt van verschillend gekleurde stukken stof helemaal niet vreemd. Deze zullen vooral gemaakt zijn in 1943 en 1944.
Ja hoor, zonder enig probleem. Kijk maar wat de man rechts op de foto op zijn borst heeft hangen. Ik kan het op de foto's niet goed zien, maar zitten er aan de uiteinden van de straps 2 haken of 1 haak en een D-ring aan de andere?
Kleuren zijn niet echt van belang, de datum wel. Een groene en in 1945 gemaakte tas is dus niet goed voor een D-Day impressie; dezelfde kleur tas met een datum van 1944 zou wel kunnen.
GP bags gemaakt in 1945 hebben aan de ene kant een haak en de andere kant een D-Ring.....
1943 en 1944 en British Made modellen hebben aan beide straps een haak.....