Amerikaanse helm
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
- Dodo
- Lid
-
- Lid
- Dodo
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
OK even een identificatie van jou helm.
Wat mij als eerste opvalt aan de helm is dat de rim(rand) om de helm heen mist. Dit is wel vaker het geval bij bodemvondsten. Daarna zie ik een kleine hap uit het staal aan de achterkant van de pot. Hieruit kun je concluderen dat op deze plek de twee puntlasjes van de rim hebben gezeten. Dit betekend dus automatisch dat je een rearseam helm hebt. Deze zijn laat in de oorlog pas geproduceerd. Rearseam helmen hadden altijd swivelbail haken, deze dus ook.
Wel is het zo dat zowel McCord als Schlueter deze soort helmen hebben gemaakt. Is het een Schlueter dan is deze zeldzamer dan een McCord.
Conclusie: leuke helm(vooral door kogel gat) maar zeer moeilijk(bijna onmogenlijk) om te zeggen of dit om een WWII helm gaat.
Jelle
Wat mij als eerste opvalt aan de helm is dat de rim(rand) om de helm heen mist. Dit is wel vaker het geval bij bodemvondsten. Daarna zie ik een kleine hap uit het staal aan de achterkant van de pot. Hieruit kun je concluderen dat op deze plek de twee puntlasjes van de rim hebben gezeten. Dit betekend dus automatisch dat je een rearseam helm hebt. Deze zijn laat in de oorlog pas geproduceerd. Rearseam helmen hadden altijd swivelbail haken, deze dus ook.
Wel is het zo dat zowel McCord als Schlueter deze soort helmen hebben gemaakt. Is het een Schlueter dan is deze zeldzamer dan een McCord.
Conclusie: leuke helm(vooral door kogel gat) maar zeer moeilijk(bijna onmogenlijk) om te zeggen of dit om een WWII helm gaat.
Jelle
-
- Lid
Als het een bodemvondst is he... hoeveel oorlogen zijn er na 1945 in West-Europa nog gevoerd??Conclusie: leuke helm(vooral door kogel gat) maar zeer moeilijk(bijna onmogenlijk) om te zeggen of dit om een WWII helm gaat.
Jelle
Tijdens oefeningen van de NATO worden de slachtoffers denk ik wel netjes opgeruimd, inclusief eigendommen

- Guido
- Lid
er zijn ook nog van die ****** die er een kogel doorschieten die paar jaar in de grond stoppen of hoeft niet eens met beetje kennis van zaken heb je zo roest op een helm.. dus het is niet zeker te zeggen..Tank Destroyer schreef:Als het een bodemvondst is he... hoeveel oorlogen zijn er na 1945 in West-Europa nog gevoerd??Conclusie: leuke helm(vooral door kogel gat) maar zeer moeilijk(bijna onmogenlijk) om te zeggen of dit om een WWII helm gaat.
Jelle
Tijdens oefeningen van de NATO worden de slachtoffers denk ik wel netjes opgeruimd, inclusief eigendommen