body armour in arnhem

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
flak
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2004, 22:18

body armour in arnhem

Bericht door flak »

Ik zag dat de Polen een soort scherfvest hadden tijdens de Slag om Arnhem, zijn hier boeken over? en zijn deze vesten nog te koop?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ze lijken mij vrij zeldzaam. Denk dat de kans vrij klein is dat je er 1 vind.

Ik raad je aan als je in de buurt woont of bent van Arnhem naar een museumpje te gaan in Heteren. Daar staan 2 Poolse para's. 1tje draag er zo'n scherfvest. De eigenaar van het museum is een goede kennis van en die is altijd zeer berijd je daar het fijne over te vertellen.

Op zijn site kun je trouwens ook een foto zien waarop je die Pool met het scherfvest ziet. http://www.betuwsoorlogsmuseum.nl/

Misschien in het boek "Polen van Driel" kun je nog wel foto's vinden waarop ze deze vesten droegen.
flak
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2004, 22:18

Bericht door flak »

bedankt Polen van Driel boek heb ik, als ik weer in de buurt ben zal ik eens gaan kijken
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Yo Flak,
Body Armour is de juiste omschrijving in het Engels!!
Britse Officieren gebruikte ze veelal tijdens de slag om Arnhem, in het Airborne museum onderin de diorama van een straat in Arnhem waar die jeep met 6-Ponder A/T wordt tentoongesteld, daar staat ook een pop met de body armour!!
Een van de afgelopen zomer maanden stond er een op Ebay, en geloof me die gaan niet goedkoop weg, er zijn ook hele mooie repro's te krijgen en die stond ook op Ebay voor paar honderd dollar!!
Dus ik hoop je hier beetje mee geinformeerd te hebben, bij mij staat hij ook op me verlanglijstje!! ;)

Cheerio,
Maj.Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
flak
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2004, 22:18

Bericht door flak »

Ga ik wel voor een repro, anders wordt het een beetje te duur,zal ook eens kijken of ik buiten Polen van Driel nog iets kan vinden aan boeken.
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Ik heb in een verzamelaars boek staan dat er zo rond de 80.000 van zijn gemaakt.
Dat vind ik nog behoorlijk veel, ook al zijn ze haast niet te vinden.
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
flak
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2004, 22:18

Bericht door flak »

Ik zie op de site van de ABRG, dat ze een boekje hierover gaan uitbrengen, wacht wel even af wat dat wordt.
Plaats reactie