Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Daar mijn kennis over dit soort zaken nihil is en ik een dergelijke helm in handen heb gekregen is mijn vraag wat een US, compleet met binnenhelm en stempeling, in nieuwstaat verkerende helm waard is?.
Zijn deze helmen mogelijk gebruikt in Korea?.
Bij voorbaat dank .
Mooyman schreef:Daar mijn kennis over dit soort zaken nihil is en ik een dergelijke helm in handen heb gekregen is mijn vraag wat een US, compleet met binnenhelm en stempeling, in nieuwstaat verkerende helm waard is?.
Bij voorbaat dank .
De Korea oorlog was van 1950 t/m 1953. Dus de helm kan nooit in Korea oorlog gebruikt zijn. Waarde is een 1954 helm is fraktie van een wo2 helm. 20-25 euro? schat ik zo.
Mooyman schreef:Daar mijn kennis over dit soort zaken nihil is en ik een dergelijke helm in handen heb gekregen is mijn vraag wat een US, compleet met binnenhelm en stempeling, in nieuwstaat verkerende helm waard is?.
Bij voorbaat dank .
De Korea oorlog was van 1950 t/m 1953. Dus de helm kan nooit in Korea oorlog gebruikt zijn. Waarde is een 1954 helm is fraktie van een wo2 helm. 20-25 euro? schat ik zo.
Vandaar ook de vraagteken achter die zin seabee , niet te min bedankt voor je info.
Mooyman, hoe weet je zo zeker dat deze helm uit 1954 komt? Er zijn vlak na WWII vrij weinig M1's gemaakt omdat er een aardig overschot was na de oorlog. Deze WWII helmen zijn vaak opnieuw gebruikt.
Tank Eating Tiger schreef:Mooyman, hoe weet je zo zeker dat deze helm uit 1954 komt? Er zijn vlak na WWII vrij weinig M1's gemaakt omdat er een aardig overschot was na de oorlog. Deze WWII helmen zijn vaak opnieuw gebruikt.
Jelle
Daar hij achter in de rand gedateerd is, eerst twee letters en dan het jaartal 1954 of 1953 daar het laatste cijfer niet geheel duidelijk is.
Tank Eating Tiger schreef:Mooyman, hoe weet je zo zeker dat deze helm uit 1954 komt? Er zijn vlak na WWII vrij weinig M1's gemaakt omdat er een aardig overschot was na de oorlog. Deze WWII helmen zijn vaak opnieuw gebruikt.
Jelle
Ja, maar vanaf 1951 ofzo zijn ze weer helmpies gaan maken
Tank Destroyer schreef:Als dat er staat of iets dergelijks dan is de waarde toch al snel zo'n:
5 euro.
Ik heb er een stuk of 15 hier op mn kamer staan
Heb hem vandaag net verkocht voor het hele bedrag van 10 euro als zijnde een US helm uit 1954, wat ben ik toch een oplichter .
Zal de koper een "repayment" aan bieden .