Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
M-1 flex bale helmet, rear seam, OD web straps, 1944 vintage, Westinghouse liner has a couple of tears in web, sweatband intact, no other components, 90% cork, but very dark, has ½” pattern issue net, vg $95
Tsja, euhm...
Rearseam, kapotte webbing in liner, geen napestrap (nekbandje), kapotte sweatband, Westinghouse liner (niet super zeldzaam ofzo)...
jah maar even varegn het is omdat mijn beste vriend en US soldat gaat verzameln en ik doe het shoppen op het net, dan leer ik ook iets bij , ik zoek verder mannen
ik heb al iets latenb overkomen van canada en ik wet hoeveel het kost, dit had ik er bij gerekend, maar ik ga verder zoeken nar een mooie goed gebruikte m1
Opzich mooie helm. Liner ziet er netjes uit en er zit tenminste een linerchinstrap bij. De pot is ook wel netjes en gegarandeerd geproduceerd in WW2. Heb alleen mijn twijfels over de chinstraps. Deze zien er erg nieuw uit. In combinatie met de rivets die er doorheen zijn geslagen is dit wat vreemd. Het zou kunnen dat deze helm geproduceerd is tijdens WW2 en dat er na de oorlog rivets ter versteviging zijn doorgeslagen. Maar dat is moeilijk te zien zo. Je zou de verkoper kunnen vragen of hij er iets vanaf weet. Is erg aardige kerel trouwens.
Voor zover ik weet werden klinknagels alleen gebruikt als veldreparatie; daar lijkt deze met wat te netjes voor. Ik heb een fixed bale met op deze wijze gerepareerde kinriemen; je kunt duidelijk zien waar de originele stiksel heeft gezeten.
Ik denk dat je voor dit geld een mooiere kunt kopen; tenminste een met de goede kinriemen. Ter vergelijking: ik heb front-seam flex bale M1 buitenhelmen (zonder liner) verkocht voor 189 euro per stuk, maar die waren wel helemaal mint (zaten nog in de fabrieksverpakking), met 100% originele verf aanwezig en khaki kinriemen in absolute nieuwstaat. Absolute top-grade kwaliteit met een daarbij horend prijskaartje. Ik denk dat je moet rekenen op zo'n 125-150 euro voor een complete, gebruikte orignele en eerlijke M1.