Us m1 helmet =>'NIEWE' M1 gevonden, help<=

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sander vw
Lid

Us m1 helmet =>'NIEWE' M1 gevonden, help<=

Bericht door sander vw »

hallo, wat denken jullie van deze helm? is 73euro een goede prijs? kunnen jullie me wat meer vertellen, aangezien ik geen US expert ben. :roll:

groeten sander
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sander vw op 17 nov 2004, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

als het splitje aan de voorkant is dan is het een goede prijs!
Dan weet je nl zeker dat het wo2 productie is
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Kinriemen lijken mij er later opgezet, en de binnenhelm moet gerestaureerd worden. Front- of rearseam? Zijn er meer foto's beschikbaar? 8)

Grtn

David
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

M-1 flex bale helmet, rear seam, OD web straps, 1944 vintage, Westinghouse liner has a couple of tears in web, sweatband intact, no other components, 90% cork, but very dark, has ½” pattern issue net, vg $95

Tsja, euhm...
Rearseam, kapotte webbing in liner, geen napestrap (nekbandje), kapotte sweatband, Westinghouse liner (niet super zeldzaam ofzo)...

Is het duur?? Beter doorsparen voor een frontseam :wink:
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

ja dan zou ik doorsparen, maar dat is persoonlijk!
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

jah maar even varegn het is omdat mijn beste vriend en US soldat gaat verzameln en ik doe het shoppen op het net, dan leer ik ook iets bij :D , ik zoek verder mannen :)
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Hé komt die toevallig niet van warrelics :lol: . Eer dat je die hele site door hebt gekeken ben je wel ff zoet. Hou wel rekening met hoge verzendkosten.

Rick
Tank Destroyer
Lid

Een complete helm laten verzenden vanuit de US naar NL zal ongeveer 25 dollar zijn.

Dus dan wordt het sowieso al $120, iets minder dan 100 euro.

En dat netje is wel verdacht.... alsof er iets moet worden verborgen.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

ik heb al iets latenb overkomen van canada en ik wet hoeveel het kost, dit had ik er bij gerekend, maar ik ga verder zoeken nar een mooie goed gebruikte m1 :D
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

ik heb terug even gekenn en ik zag dat deze er ook op stand, wat denken jullie ervan??? de prijs is 95euro
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tank Eating Tiger
Lid

Bericht door Tank Eating Tiger »

Opzich mooie helm. Liner ziet er netjes uit en er zit tenminste een linerchinstrap bij. De pot is ook wel netjes en gegarandeerd geproduceerd in WW2. Heb alleen mijn twijfels over de chinstraps. Deze zien er erg nieuw uit. In combinatie met de rivets die er doorheen zijn geslagen is dit wat vreemd. Het zou kunnen dat deze helm geproduceerd is tijdens WW2 en dat er na de oorlog rivets ter versteviging zijn doorgeslagen. Maar dat is moeilijk te zien zo. Je zou de verkoper kunnen vragen of hij er iets vanaf weet. Is erg aardige kerel trouwens.

Jelle
Tank Destroyer
Lid

Ja, voor 125 dollar heb je dus alleen de buiten helm...

Voor 195 dollar heb je een helm compleet met liner.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

zeker bij mijn weten stond daar 125$ bij die prentjes, logisch dat ze te samen zijn??? :?
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

oeps ja, f**k weeral een misstap :cry:
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Voor zover ik weet werden klinknagels alleen gebruikt als veldreparatie; daar lijkt deze met wat te netjes voor. Ik heb een fixed bale met op deze wijze gerepareerde kinriemen; je kunt duidelijk zien waar de originele stiksel heeft gezeten.

Afbeelding

Ik denk dat je voor dit geld een mooiere kunt kopen; tenminste een met de goede kinriemen. Ter vergelijking: ik heb front-seam flex bale M1 buitenhelmen (zonder liner) verkocht voor 189 euro per stuk, maar die waren wel helemaal mint (zaten nog in de fabrieksverpakking), met 100% originele verf aanwezig en khaki kinriemen in absolute nieuwstaat. Absolute top-grade kwaliteit met een daarbij horend prijskaartje. Ik denk dat je moet rekenen op zo'n 125-150 euro voor een complete, gebruikte orignele en eerlijke M1. :wink:

Grtn

David
Plaats reactie