Pegasus echt of niet ?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Pegasus echt of niet ?

Bericht door Jan »

Hey,

Deze emblemen heb ik ooit gekregen van een andere bevriende verzamelaar. Hij dacht dat ze niet echt waren, maar ik heb pas een mooi boek gekocht D-Day Paratroopers (Jean Bouchery ISBN: 2-915239-31-2) en daar staan precies dezelfde emblemen in. Dus ik dacht dat ze misschien toch echt wo2 kunnen zijn. Ik heb de emblemen onder blacklight gehouden en het garen licht niet op.

Voorkant

Afbeelding

Achterkant

Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,

Jan
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Volgens mij zijn het wel echte, maar ik betwijfel of het Wo2 aanmaak is.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De stiksels zien er erg slordig uit, meestal geeft dat aan dat het niet moderne namaak is. Of heb ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

779 schreef:De stiksels zien er erg slordig uit, meestal geeft dat aan dat het niet moderne namaak is. Of heb ik dat verkeerd?
De stiksels zijn door mij gemaakt, want ik heb ze ooit op een na-oorlogse battledress gemaakt, omdat ik dacht dat ze niet oorlogs waren. En heel misschien zijn ze dus wel oorlogs. Maar dat weet ik niet.

Jan
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Heeft iemand nog info over de emblemen ?

Jan
nemesis
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 nov 2004, 13:33
Locatie: heerhugowaard

Bericht door nemesis »

som otevallig zit ik in een game clan ppb oftewe Pegasus Parachute Brigade dit is wat ik kon vinden





De Duitsers boekten tijdens de veldtocht in het Westen spectaculaire successen
met hun luchtlandingstroepen. Aanleiding voor Winston Churchill om op 22 juni
1940 de oprichting van een korps van tenminste 5.000 parachutisten te verlangen,
dat goed georganiseerd en deugdelijk bewapend zou zijn. In september 1941 werd
uit 1st, 2nd en 3rd Parachute Battalion de 1st Parachute Brigade geformeerd.<br>
<br>
Elf maanden later werd de brigade verheven tot regiment. De eerste
gevechtsactie van de para’s vond plaats in Zuid-Italië en was gericht tegen het
aquaduct van Tragino. In februari 1942 voerde een gevechtsgroep van het Regiment
een gedurfde overval uit op een Duitse radarpost aan de Franse oceaankust bij
Bruneval. Deze gevechtsgroep onder bevel van majoor John D. Frost, keerde terug
naar Engeland
Op 17 en 18 september 1944 landden ze bij Arnhem en in de laatste fase van de
oorlog voerden ze een landing uit ten oosten van de Rijn in Duitsland, in de
omgeving van Hamminkeln, niet ver van de grens met Nederland. De naam Red Devils
verwierven de parachutisten vanwege enerzijds hun rode baret en anderzijds de
tomeloze vechtlust die ze tijdens gevechtsacties ten toon spreidden.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Tja ik vind het altijd moeilijk te zeggen met embroided insignia's!!
Zelf heb ik dan ook alleen maar de printed versies van de Balarephon riding Pegasus!!'
Als ik me niet vergis hoort de stitching horizontaal te lopen, en als ik de kleur vergelijk met de voorbeelden die ik heb dan heb ik ook twijfels, de achterkant is ook niet zoals ik ze ken!!
Er worden tegenwoordig hele goede repro's verkocht voor origineel!!
Vanuit India komen heel veel repro's binnen waar je dus heel goed moet kijken naar b.v. de afwerking op de achterkant.
De possibility dat het naoorlogse zijn is ook klein, maar goed echt 100% zeker weten doe ik het niet, daarom vind ik de printed versie beter :wink:
Als het boek King & Country of Tommy aanschaft zul je een stuk wijzer worden hoe de repro's en echte er uit zien, persoonlijk vergelijk ik ze met de boeken die ik heb over elk Brits Regiment wat bij Arnhem heeft gevochten in Market Garden, daar staan namelijk ook kleuren foto's tussen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!!succes!!

p.s. Der Rotte Teufels (The Red Devils) deze bijnaam hebben de Duitse troepen tijdens de Tunesie operatie aan de Britten geschonken omdat ze overal opdoken en grote verwarring en vrees in de Duitsers hun harten joegen :evil:
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Maj.Cain schreef:Tja ik vind het altijd moeilijk te zeggen met embroided insignia's!!
Zelf heb ik dan ook alleen maar de printed versies van de Balarephon riding Pegasus!!'
Als ik me niet vergis hoort de stitching horizontaal te lopen, en als ik de kleur vergelijk met de voorbeelden die ik heb dan heb ik ook twijfels, de achterkant is ook niet zoals ik ze ken!!
Er worden tegenwoordig hele goede repro's verkocht voor origineel!!
Vanuit India komen heel veel repro's binnen waar je dus heel goed moet kijken naar b.v. de afwerking op de achterkant.
De possibility dat het naoorlogse zijn is ook klein, maar goed echt 100% zeker weten doe ik het niet, daarom vind ik de printed versie beter :wink:
Als het boek King & Country of Tommy aanschaft zul je een stuk wijzer worden hoe de repro's en echte er uit zien, persoonlijk vergelijk ik ze met de boeken die ik heb over elk Brits Regiment wat bij Arnhem heeft gevochten in Market Garden, daar staan namelijk ook kleuren foto's tussen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!!succes!!

p.s. Der Rotte Teufels (The Red Devils) deze bijnaam hebben de Duitse troepen tijdens de Tunesie operatie aan de Britten geschonken omdat ze overal opdoken en grote verwarring en vrees in de Duitsers hun harten joegen :evil:
Heel erg bedankt voor de info. Ben ik ook weer wat wijzer geworden.

Jan
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

graag gedaan hoor ;)
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Plaats reactie