Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wat ik me al een tijdje afvraag: hadden de scerpschutters tijdens WOII speciale uitrusting (naast hun sluipschuttersvizier natuurlijk )?
Ik heb ook al een paar keer over een 'ultrazeldzame' sniperhood gehoord, maar gezien...
Kan iemand dit ophelderen?
(foto's... )
Laatst gewijzigd door Robin V op 15 dec 2004, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
No. 4 (T) Rifle with No. 32 Mk I Telescope
Breech cover
Protective valise made out of thick felt given out to the parachute units
Basic pouch and bandoleer with 5 pouches each holding
2 clips of 5 cartridges. Supplied with 50 .303 SAA cartridges plus
5 tracer bullets (red point)
2 No. 36 or 77 grenades
5 armour piercing bullets (black point)
1 telescope with carrying case
1 pair of No. 2 Mk II binoculars with case
1 compass with case
1 watch
1 camouflage net and if necessary a Denison smock.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ik ben mij ook wat gaan afvragen. Plaats het even hier omdat het toch wel aardig met elkaar te maken heeft. Hopelijk heb je er geen problemen mee!?
Wat ik me dus afvroeg is hoe snipers zaten ingedeeld. Zaten deze gewoon in een regiment of divisie? Met hoeveel snipers zaten deze dan bij die eenheid?
Vooral voor de britten ben ik hier nieuwsgierig naar. Maar kan me voorstellen dat andere dit ook wel van de Duitsers of Amerikanen dit willen weten.