Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een beroep op uwer aller kennis, ik weet dat dit een US riem is voor de BAR, ik heb geen idee of het laat oorlogs is of Korea..... de foto's zijn niet best, maar de kleur is khaki/groen en het is erg zwaar gebruikt. ( zie foto's ) Alvast bedankt!
Is deze belt zo zwaar gedragen dat er zelfs twee pouches zijn afgevallen??
Volgens mij hadden BAR belts 6 pouches voor mags.
Belts uit WWI hadden er vier, maar hadden dan ook nog een pouch voor 1911 mags er aan zitten en een stuk blok, om je BAR op te laten rusten...
Daarnaast snap ik niet helemaal wat die straps er aan doen?
Aangezien deze ook nog groen is zou ik het niet doen (of hij moet echt super goedkoop zijn natuurlijk).
Tank Destroyer schreef:Is deze belt zo zwaar gedragen dat er zelfs twee pouches zijn afgevallen??
Volgens mij hadden BAR belts 6 pouches voor mags.
Belts uit WWI hadden er vier, maar hadden dan ook nog een pouch voor 1911 mags er aan zitten en een stuk blok, om je BAR op te laten rusten...
Daarnaast snap ik niet helemaal wat die straps er aan doen?
Aangezien deze ook nog groen is zou ik het niet doen (of hij moet echt super goedkoop zijn natuurlijk).
Sander
Het was gratis, ik heb 't al jaren! ik heb 't ooit gekregen van een kameraad, het lag al jaren bij hem op zolder.
Het is Belgisch voor de magazijnen van de FM (Fusil Mitrailleur) uit de jaren 50....
Het werd ook gebruikt voor de FALo magazijnen (zwaardere versie van de FAL)...
Dank je wel voor de info..... ik kan een gevoel van teleurstelling niet onderdrukken, daar ik écht dacht met een BAR belt te maken te hebben! Gelukkig heeft íe me niks gekost!!
Ioannis schreef:Zat er bij je kameraad een marinier in de familie?
Ik heb het over de Nederlandse marine.
En een marinier is geen matroos, maar een zeesoldaat.
Die hadden nogal eens afwijkend materiaal, dat de Landmacht nooit had.
Ik geloof het wel.... er is me ook wel eens verteld dat de Mariniers in de jaren '50 een wonderlijke combinatie van Brits en US model uitrusting droegen. Zo heb ik een uniform van het Korps wat bestaat uit een Battledress broek en jas van Canadese makelij uit 1944, doorgebruikt spul dus! ( Ook de NL krijgsmacht tot 1980 heeft mijn belangstelling )