Je Nieuwste aankoop - Deel 1
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Mooie vroeg tankertrousers!!!
Mijn laatste aanwinsten:

Twee originele prints gedateerd Juli 1944 van enkele welbekende foto's.
Degene die mijn site al eens bezochten, herkennen zeker de Harley en degenen die het boek GI Collector's Guide hebben, kennen de foto van de Company CP van het 175 Inf Regt/29 Inf Div.....
Beide foto's zijn ongeveer 20 x 25 cm!!!
Johan
Mijn laatste aanwinsten:

Twee originele prints gedateerd Juli 1944 van enkele welbekende foto's.
Degene die mijn site al eens bezochten, herkennen zeker de Harley en degenen die het boek GI Collector's Guide hebben, kennen de foto van de Company CP van het 175 Inf Regt/29 Inf Div.....
Beide foto's zijn ongeveer 20 x 25 cm!!!
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
''Twee originele prints gedateerd Juli 1944 van enkele welbekende foto's.''Stravers schreef:Johan, Schitterende foto's!!!
Maar hoe kun je het originele hebben als het ook op GI collectors guide staat? Zijn er meerdere afgedrukt of was dat een copy?
Robin.

Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
-
- Lid
-
- Lid
Even over die rechter foto. Ik heb me altijd al zitten afvragen wat voor soort schoenen die gast met die BC611 draagt. Kan aan mij liggen maar volgens mij zitten er hobnails onder de zolen?!
Jelle
Jelle
Laatst gewijzigd door Tank Eating Tiger op 02 feb 2005, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Schoenen met hobnails waren beschikbaar in de US QM Catalog...
Shoes, Service, Hob Nail en Shoes, Service, Reverse Upper, Hobnail....
En dan had je nog de British Made shoes met Britse nagels.... Op de foto zie je zo'n paar....
Zal eens wat foto's posten van zowel US als British made Shoes met nagels.....
Foto's van Signal Corps fotografen werden op een 10 tal foto's ontwikkeld voor publicatie. Eerst werden ze gekeurd door een Censor die er de nodige kriebels opmaakte zodat men wist wat er bijontwikkeling moest bijgewerkt worden met witte vlekken....
Deze twee foto's zijn originele afdrukken met alle info op de achterzijde (fotograaf, plaats, datum, onderwerp, eenheid,....) en zijn gecensureerd, klaar voor publicatie....
Het is dit soort foto's dat in de National Archives in Washington bewaard worden.... Meestal hebben ze daar één origineel exemplaar, de andere exemplaren werden verdeeld en duiken hier en daar op....
Ik vond deze op Ebay.....
Je denkt toch niet dat ze die ene originele foto meegeven om op de cover van een boek te kleven....
Johan
Shoes, Service, Hob Nail en Shoes, Service, Reverse Upper, Hobnail....
En dan had je nog de British Made shoes met Britse nagels.... Op de foto zie je zo'n paar....
Zal eens wat foto's posten van zowel US als British made Shoes met nagels.....
Foto's van Signal Corps fotografen werden op een 10 tal foto's ontwikkeld voor publicatie. Eerst werden ze gekeurd door een Censor die er de nodige kriebels opmaakte zodat men wist wat er bijontwikkeling moest bijgewerkt worden met witte vlekken....
Deze twee foto's zijn originele afdrukken met alle info op de achterzijde (fotograaf, plaats, datum, onderwerp, eenheid,....) en zijn gecensureerd, klaar voor publicatie....
Het is dit soort foto's dat in de National Archives in Washington bewaard worden.... Meestal hebben ze daar één origineel exemplaar, de andere exemplaren werden verdeeld en duiken hier en daar op....
Ik vond deze op Ebay.....
Als je in de Archives een afdruk van een foto vraagt om in een boek te publiceren, krijg je natuurlijk geen origineel exemplaar mee...., maar een afdruk.....Stravers schreef:Johan, Schitterende foto's!!!
Maar hoe kun je het originele hebben als het ook op GI collectors guide staat? Zijn er meerdere afgedrukt of was dat een copy?
Je denkt toch niet dat ze die ene originele foto meegeven om op de cover van een boek te kleven....
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Tim
- Lid
- Contacteer:
-