Je Nieuwste aankoop - Deel 1
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Vandaag binnen gehad.
original British Airborne Camoveil
WS-38 Set Battery bag
postwar parahelmet (voor reenactment)
alle anderen ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!!
original British Airborne Camoveil
WS-38 Set Battery bag
postwar parahelmet (voor reenactment)
alle anderen ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
-
- Lid
-
- Lid
ik heb laatst een veiling gewonnen met daarin 30 stuks Camp Hood briefpapier:
(overigens wel het meest vreemde item wat ik ooit heb gewonnen )
in de advertentie stond toen dat dit briefpapier afkomstig was uit 1943. Toen ik het briefpapier echter thuis kreeg bleek er nergens een datum op te staan. Ik stuurde toen een mailtje naar de verkoper die mij toen vertelde dat dit papier onderdeel was van een lot wat hij had gekocht van de eerste eigenaar. In dit lot zaten voornamelijk kranten van Camp Hood. Hij vroeg toen direct of ik interesse had in deze kranten. uiteraard had ik dat dus zodoende heb ik dat toen gekocht. Ze staan helemaal vol met foto's en artikels van het dagelijksleven van dit zeer grote camp in texas. Zeer waardevol dus voor iemand die dit zowel verzameld als re-enact.
Er zit dus ook nog een hele stapel kranten en andere papiertroep bij van de 81st inf div. Aangezien dit niet mijn verzamelgebied is mag dit dus weg.
Jelle
(overigens wel het meest vreemde item wat ik ooit heb gewonnen )
in de advertentie stond toen dat dit briefpapier afkomstig was uit 1943. Toen ik het briefpapier echter thuis kreeg bleek er nergens een datum op te staan. Ik stuurde toen een mailtje naar de verkoper die mij toen vertelde dat dit papier onderdeel was van een lot wat hij had gekocht van de eerste eigenaar. In dit lot zaten voornamelijk kranten van Camp Hood. Hij vroeg toen direct of ik interesse had in deze kranten. uiteraard had ik dat dus zodoende heb ik dat toen gekocht. Ze staan helemaal vol met foto's en artikels van het dagelijksleven van dit zeer grote camp in texas. Zeer waardevol dus voor iemand die dit zowel verzameld als re-enact.
Er zit dus ook nog een hele stapel kranten en andere papiertroep bij van de 81st inf div. Aangezien dit niet mijn verzamelgebied is mag dit dus weg.
Jelle
Laatst gewijzigd door Tank Eating Tiger op 16 mar 2005, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- marc
- Lid
- Contacteer:
Sinds zondag maken de volgende stukken brons deel uit van mn collectie:
Het zgn Metalen Kruis 1830-1831, ook wel (verkeerdelijk) Hasselt Kruis genoemd. Voor de oudstrijders van de Slag om Hasselt in 1831. Het brons komt van kanonnen die de Hollanders buitgemaakt hebben op de Belgen. Ik heb de medaille van een Nederlander gekocht dus eigenlijk gaat hiermee een stukje brons terug naar huis
Het ontwerp van de voorzijde werd ook gebruikt voor het Bronze Kruis uit 1940. Enkel de keerzijde is anders natuurlijk.
Ook nog de superzeldzame penning voor de 50ste verjaardag van de Orde van Leopold II uit 1950:
Verder nog de eerste UNO-medaille, nl voor de oorlog in Korea, de Belgische uitgave (eigenlijk dezelfde als de Franse). Geen foto, iedereen kent de medaille wel.
Voor wie het mocht interesseren: de medaille bestaat in 12 talen...
Het zgn Metalen Kruis 1830-1831, ook wel (verkeerdelijk) Hasselt Kruis genoemd. Voor de oudstrijders van de Slag om Hasselt in 1831. Het brons komt van kanonnen die de Hollanders buitgemaakt hebben op de Belgen. Ik heb de medaille van een Nederlander gekocht dus eigenlijk gaat hiermee een stukje brons terug naar huis
Het ontwerp van de voorzijde werd ook gebruikt voor het Bronze Kruis uit 1940. Enkel de keerzijde is anders natuurlijk.
Ook nog de superzeldzame penning voor de 50ste verjaardag van de Orde van Leopold II uit 1950:
Verder nog de eerste UNO-medaille, nl voor de oorlog in Korea, de Belgische uitgave (eigenlijk dezelfde als de Franse). Geen foto, iedereen kent de medaille wel.
Voor wie het mocht interesseren: de medaille bestaat in 12 talen...
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
- marc
- Lid
- Contacteer:
1830-1831
En ja, het Metalen Kruis is een echt
Wie nog een lintje zou hebben rondzwerven in zijn/haar stock, gaarne pb Maar de kans zal klein zijn...
Wie nog een lintje zou hebben rondzwerven in zijn/haar stock, gaarne pb Maar de kans zal klein zijn...
- marc
- Lid
- Contacteer:
Ach...wat zal ik zeggen... Een stuk of 400; binnenkort gaan er weer enkele de deur uit, maar er komen er weer íets meer bij - kwestie van bezig blijven...Simon schreef:zeer mooie aankoop marc, je hebt wel heel veel medailles hé....
grt
(en biedankt om te kijken )
- marc
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad, ik heb kunnen kiezen Zo'n rommelbakje gelijk ze tegenwoordig overal te vinden zijn op de beurzen, ge kent dat wel (waar is de tijd...)antwerpx schreef:Leuke dingen, die metalen kruisen! Daar slingeren ze ongetwijfeld mee naar je hoofd en de waarde zal zeker ook verschrikkelijk laag zijn...niet ?