canadian parawings

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jeroen1944
Lid

canadian parawings

Bericht door jeroen1944 »

:shock:
Laatst gewijzigd door jeroen1944 op 30 dec 2005, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie set! Is deze van jou? Moet je veel betalen voor zoiets? Want ik weeet dat je voor de straatnamen wel heel erg veel geld moet neer tellen. Deze zijn ook super zeldzaam.
jeroen1944
Lid

Ja valt wel mee denk ik, 25 dollar per stuk(weet niet of dat duur is, aangezien ik ze zelden aangeboden zie), deze zijn van jeweetwel, die ik je laatst gemailt heb, wacht nog even af, misschien bestel ik nog wat meer, ivm verzendkosten!!! Je moet gewoon eens wat fotos opvragen bij hem Nico! Hij heeft echt leuk spul! En niet duur!
Laatst gewijzigd door jeroen1944 op 01 jan 2005, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

heel netjes jeroen
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

jeroen1944 schreef:Ja valt wel mee denk ik, 25 dollar per stuk(weet niet of dat duur is, aangezien ik ze zelden aangeboden zie), deze zijn van jeweetwel, die ik je laatst gemailt heb, wacht nog even af, misschien bestel ik nog wat meer, ivm verzendkosten!!! Je moet gewoon eens wat fotos opvragen bij hem Nico! Hij heeft echt leuk spul! En niet duur!
25 dollar per stuk is zeker niet veel. Weet je zeker dat ze orgineel zijn? Geloof dat een straatnaampje van de Canadese para's enkele 10 talle euro doet en misschien zelfs wel 200. Weet niet meer precies wat die waard zijn.

Dan ga ik ook maar eens snel kijken naar leuk spul. Zoek ook nog diverse dingen.
jeroen1944
Lid

Ja ik heb het aan jongens nagevraagd die al enkele jaren aan Airborne doen, en op verschillende forums, de manier van stikken is goed!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

jeroen1944 schreef:Ja ik heb het aan jongens nagevraagd die al enkele jaren aan Airborne doen, en op verschillende forums, de manier van stikken is goed!
Oke dan! Dan is het is denk ik een heel mooi koopje!
Jeroen2
Lid

Bericht door Jeroen2 »

zeer mooi
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Erg mooi!! Maar wie is jeweetwel :?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Gefeliciteerd met je aanwinst Jeroen!!
Ga je een Canloan Officer maken, die bij de 6th zat?
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

He Jeroen,

Ik had toch nog twijfels over de emblemen. Zeker omdat Canadese para emblemen een fortuin kosten. Ik heb die foto's gemaild naar een goede kennis van mij. Hij verzameld al jaren Canadees en heeft er ook zeer grote collectie emblemen van. Hij zei er in het mailtje het volgende over:

Over de emblemen ik heb er geen goed gevoel bij, degene die ik kan kopen ziet er toch anders uit, het lijkt mij een ver naoorlogse aanmaak, helaas is er weinig dokumentatie over dit item wat ik er over kon vinden dat leek er niet echt op.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Heb daarnet op de Antwerpse beurs repro's zien liggen aan € 10 en zogenaamde originelen voor € 60... Ik weet niet zeker of die ook origineel waren, maar het prijsverschil zegt wel iets.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Gealieerd Airborne insignie al is het U.S. ,Brits of Canadees is origineel gewoon duur!!
Canadese straatnamen kosten al een klein fortuin origineel, en dan moet je ze eerst nog vinden, een originele Canadese parawing doet het zelfde als een Britse of meer.
Ik heb voor mijn Britse jumpwings rond de 100 euro per stuk neergeteld.
Idd het sticksel kan wel goed zijn maar als het een postwar jumpwing is dan is het sticksel ook het zelfde, ze zijn ook nog aardig aan de glimmende kant, kan natuurlijk unisued zijn.
Tja je hebt nou eenmaal verkopers er tussen zitten die beweren dat het origineel ww2 is, terwijl het vaak post war is.
Maar goed het gaat er ook om of jij blij bent met de koop, als jij er een goed gevoel over hebt dan moet je de wings gewoon gebruiken.
Ik heb denkelijk een repro totenkopf gekocht maar die ga ik gewoon gebruiken tot ik vervanging heb, voor nu ben ik er tevreden mee.
Sommige items die wij graag zouden willen hebben zijn nou eenmaal schaars en prijzig, daarom heb ik er geen probleem mee om voor sommige items een repro aan te schaffen, b.v. de legbag!!
Het gaat er om of je blij met je koop bent, en al met al leer je zo wel het insignie verzamelgebied.
Succes Jeroen.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jeroen1944
Lid

He Jongens, jullie maken me toch weer aan het twijfelen, maar ik moet toch eerst 'de katoentest doen' :wink:
Heb ook via andere bronnen gehoord dat ze wel echt zouden zijn dus ik gok het er maar op :) Ik kan er me geen bult aan vallen!!!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Je kan er ook eerst 1 kopen? Want het zou zonde zijn als je 2 replica's koopt. Dan test je hem op echtheid en als hij goed is koop je die andere als nog?
Plaats reactie