Wat betaal je voor een map zoals dit?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Wat betaal je voor een map zoals dit?

Bericht door Jelle H. »

Dit is een papieren kaart van de omgeving van Almelo.

Ik woon toevallig bij Almelo in de buurt en mijn woonplaatsje staat er dus ook op!

Het is een British Army map of Amelo Holland, dated 1944, scale 1:100,000.

Dit staat er op:

'revised drawn and photolithographed at O.S. 1944 published by war office'

Afbeelding
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Voor een geallieerde stafkaart betaal je voor een redelijk normaal gebied al snel 20 euro. Zoiets als deze dus.

Zodra dat het gaat om een gebied waar veel gevochten is en waar bekende veldslagen hebben plaats gevonden betaal je al snel meer.

Ingetekende kaarten doen ook veel meer in waarde.

Voor mij heeft deze kaart nauwlijks enkele waarde. Maar dat komt omdat het niet mijn verzamel gebied is. Zodra het gaat om een kaart van mijn verzamel gebied dan heeft een kaart wel weer veel waarde. Het is vaak geheel afhankelijk wat zo'n kaart voor jou voor waarde heeft.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Als ik jou was zou ik hem kopen Jelle, ze worden steeds moeilijker om aan te komen, vooral van je eigen omgeving! 20euro vind ik een normale prijs, misschien op de beurs een paar euro goedkoper maar hoe vaak kom je zn kaart van je eigen gebied tegen! Je doet in elk geval geen miskoop!!!
Plaats reactie